۱۳۸۸ آبان ۶, چهارشنبه

روز جهانی کورش، روز روشنائی و دادگری



روز جهانی کورش، روز روشنائی و دادگری:

«...باشد که اهورامزدا... جایگاه خود در ایرانزمین را... به انگره‌مینو نسپارد!... باشد که دشمنان این سرزمین... بر مردمانِ ما چیره نگردند... باشد که دَدمنشی... کشور من را شنزار نکند. باشد که ددان نان‌خورش مزداستایان را... به ترفند یا با زوبین نرُبایند. بادا که پیران، بُرنایان را به خاک نسپارند.»

مانی


روز کورش، زادروزِ "منشور حقوق بشر"، به هممیهنان و آزادیخواهان خجسته باد.


ارزش اندیشه های کوروش بزرگ به ویژه در سالهای اخیر بیش از بیش بر مردم ایران آشکار شده است. ارزشگذاری به انسان و باورهای او، و برپائی جامعهای آزاد، مردم سالار و ایران مدار، و گذر از نابرابری، از اینگونه ارزش هاست که به محوری ترین خواست های مردم ایران تبدیل شده اند. ایرانیان، کوروش بزرگ و اندیشه های او را پاس می دارند.

۱۳۸۸ آبان ۴, دوشنبه

هفتم آبان روز کورش بزرگ بر همگان پیروز و خجسته باد


هفتم آبان روز کورش بزرگ بر همگان پیروز و خجسته باد...

********************************************
۷آبان روز منشور حقوق بشر کورش بزرگ است باید افتخار کرد و جشن گرفت.
آربان می گوید: حقی که کوروش بزرگ بر گردن ایرانیان دارد به قدری زیاد است که هرگز ایرانی ها نخواهند توانست آن را ادا کنند و هر قدر او را تجلیل کنند سزاوار است ولی ما هیچ كار نمی كنیم.

کتزیاس می گوید: کوروش بزرگ ایرانیان را مبدل به یک ملت صنعتی کرد و طوری صنایع ایران در دوره هخامنشی پیشرفت کرد که از کشورهای دیگر برای فراگرفتن صنعت به ایران می اومدن و پس از مدتی کارآموزی به کشور خود بر می گشتند

کورش بزرگ: برابری زن و مرد، آزادی بیان، آزادی اندیشه، آزادی کار، آزادی مسافرت، آزادی در انتخاب همسر و برانداختن برده داری و نشان دادن راه ها و زندگی انسانی و کورش بزرگ پادشاهی دلیر، خردمند و مهربان و حتی زمانی که پادشاه ۳۹ کشور بود، تبعیض نژادی نمی کرد و جهان را در صلح قرار داده بود تا جایی که همه ملت ها خواستار پادشاهی کورش بزرگ بودن و حتی دشمنانش هم دوست داشتن او پیروز باشد تا از زیر ستم قوم های وحشی دیگر بیرون آیند و روزهای خوش و سرشار از کردار نیک و پندار نیک و گفتار نیک توسط کورش بزرگ داشته باشند.

من دین و آیین و رسوم ملت هایی كه من پادشاه آنها هستم، محترم خواهم شمرد و نخواهم گذاشت كه حكام و زیر دستان من ، دین و آئین و رسوم ملتهایی كه من پادشاه آنها هستم یا ملتهای دیگر را مورد تحقیر قرار بدهند یا به آنها توهین نمایند. من از امروز كه تاج پادشاهی را به سر نهاده ام، تا روزی كه زنده هستم، هرگز پادشاهی خود را بر هیچ ملت تحمیل نخواهم كرد و هر ملتی آزاد است، كه مرا به پادشاهی خود بپذیرد یا نپذیرد و هر گاه نخواهد مرا پادشاه خود بداند، من برای پادشاهی بر آن ملت مبادرت به جنگ نخواهم كرد. من نخواهم گذاشت، كسی به دیگری ستم كند و من حق ستمدیده را از ستمگر خواهم گرفت و این حق رابه او بازپس خواهم داد و ستمگر را مجازات خواهم كرد. من اجازه نمی دهم مال غیر منقول یا منقول دیگری را به زور یا به نحو دیگر بدون پرداخت بهای آن و جلب رضایت صاحب مال، تصرف نماید.

من تا روزی كه زنده هستم، نخواهم گذاشت كه شخصی دیگری را به بیگاری بگیرد و بدون پرداخت مزد، وی را بكار وادارد. من امروز اعلام می كنم، كه هر كس آزاد است، كه هر دینی را كه میل دارد، بپرستد و در هر نقطه كه میل دارد سكونت كند، مشروط بر اینكه در آنجا حق كسی را غضب ننماید، و هر شغلی را كه میل دارد، پیش بگیرد و مال خود را به هر نحو كه مایل است، به مصرف برساند، مشروط به اینكه لطمه به حقوق دیگران نزند. من اعلام می كنم، كه هر كس مسئول اعمال خود می باشد و هیچ كس را نباید به مناسبت تقصیری كه یكی از خویشاوندانش كرده، مجازات كرد، مجازات برادر گناهكار و برعكس به كلی ممنوع است. و اگر یك فرد از خانواده یا طایفه ای مرتكب تقصیر می شود، فقط مقصر باید مجازات گردد، نه دیگران.

من اجازه نخواهم داد كه مردان و زنان را به عنوان غلام و كنیز بفروشند. و حكام و زیر دستان من، مكلف هستند، كه در حوزه حكومت و ماموریت خود، مانع از فروش و خرید مردان و زنان بعنوان غلام و كنیز بشوند، و رسم بردگی باید به كلی از جهان برافتد.

۱۳۸۸ آبان ۲, شنبه


روزهاي سختي را سپري مي كنم ولي چون به آينده اميدوار هستم قابل تحمل است
من براي اينكه سر ساعت سر كار باشم بايد ساعت 4.5 صبح از خواب بيدار شوم و ساعت 5.30 صبح از خانه بيرون بيايم مسير انديشه تا خيابان آزادي بسيار شلوغ و ترافيك است البته خود جاده مخصوص نه ولي از انديشه تا جاده مخصوص بسيار پر ترافيك است

۱۳۸۸ مهر ۲۹, چهارشنبه





" وجود ما بمنزله باغي است که اراده ما باغبان آن است" شکسپير

يکي از راه هاي ايجاد روحيه، براي رسيدن به هدف، اين است که طوري وانمود کنيم که " گويي " به هدف رسيده ايم. اينگونه تظاهر وقتي م‍‍ؤثرتر است که حالت جسماني ما نيز مؤيد کسب موفقيت باشد.


فعاليت جسمي از ابزارهاي نيرومندي است که بلافاصله روحيه ما را عوض مي کند و نتيجه فوري آن ايجاد تحرک است. اگر جسم شما زنده، پرتحرک و شاد باشد، روحيات شما نيز از آن تبعيت مي کند. بزرگترين تکيه گاه ما در هر موقعيت، نيروي جسمي است، زيرا تأثير آن سريع و بدون خطا است. حالت جسمي و تصورات دروني، کلاً به هم مربوطند. تغيير يکي، بلافاصله در ديگري ايجاد دگرگوني مي کند.

اگر مي خواهيد تغييري فوري در حالت روحي خود ايجاد کنيد، راهش آن است که در حالت جسمي خود يعني نحوه تنفس، حالت بدن، حالت چهره، کيفيت حرکات و نظاير آن تغييرات لازم را بوجود آوريد.


بيماري و سلامت، و يا شادابي و افسردگي، اغلب اوقات بدست خود ما است. اينها تغييراتي است که بنا به تصميم ما، در جسم ما ايجاد مي شوند، گرچه اين تصميم آگاهانه نباشد. به راحتي مي توان رفتار فرد افسرده را درنظر مجسم ساخت. افراد افسرده هنگام راه رفتن به زمين نگاه مي کنند.


اگر راحت بايستيد، شانه هاي خود را عقب بکشيد، با تمام سينه نفس هاي عميق بکشيد و اگر به طرف بالا نگاه کنيد و از نظر جسماني خود را درحالت نيرومند قرار دهيد، نمي توانيد افسرده باشيد. در مورد بچه ها نيز مي توان از اين شيوه استفاده کرد. موقعي که آسيب ديده اند به آنها بگوييد بالا را نگاه کنند. درد و گريه آنها متوقف مي شود و يا دست کم بسرعت کاهش مي يابد.


کاري را در نظر بگيريد که تصور مي کنيد قادر به انجام آن نيستيد، اما مايليد که قدرت انجام آن را پيدا کنيد. ببينيد اگر توان انجام آن کار را داشتيد چگونه مي ايستاديد؟ چگونه صحبت مي کرديد؟ چگونه نفس مي کشيديد؟ آنگاه حتي المقدور خود را در آن وضعيت جسمي قراردهيد.بدن خود را در حالتي قراردهيد که بازگوکننده توان شما باشد. آنگاه به تغيير روحيه خود دقت کنيد. اگر حالت بدن خود را در وضع مناسب نگهداريد حس مي کنيدکه " انگار " توان انجام آن کار را داريد.


اگر احساس قدرت کنيم، کارهايي از ما ساخته است که در حالت ترس و ضعف و خستگي از ما برنمي آيد.





به چهره خود، حالت شادي ،ترس ، خشم ، تهوع يا تعجب بدهيد و بعد ملاحظه کنيد که همان حالات در شما ايجاد مي شود.


شما هر حالتي که به چهره بدهيد، کم و بيش دچار همان حالت مي شويد. اگر هنگام درد و ناراحتي بخنديد، ناراحتي شما رفع مي شود و اگر به چهر خود حالت غمگين بدهيد در وجود خود احساس اندوه مي کنيد.


هماهنگي رفتار، يکي از جنبه هاي مهم ارتباطات فيزيولوژيک است. اگر من بخواهم افکار و عقايد خود را بصورت پيام هاي مثبت و سازنده به شما ارائه کنم، اما در عين حال صداي من ضعيف و لحن من مردد و حرکات من نامناسب و يا نامشخص باشد، رفتارمن ناهماهنگ است. اين ناهماهنگي موجب مي شود که نتوانم جوهر وجودي خود را بروز دهم و حداکثر نيروي خود را بکار گيرم و يا روحيه خود را بقدر کافي قوي سازم. پيام هاي ضدونقيضي که به خود مي دهيم، بيش از هرچيز قدم هاي ما را سست مي کند. مثلاً ممکن است از کسي سوالي کنيد و او درجواب بگويد"بله" ولي درهمان حال بطور ضعيف سر را به علامت منفي تکان دهد، يا ممکن است بگويد" ازعهده اين کار بر مي آيم" ولي در همان حال شانه ها را خم کرده و به زمين نگاه کند و بطور سطحي نفس بکشد. اين حالات راشعور ناخودآگاه شما بصورت ديگري ترجمه مي کند. مثل اينکه آن شخص گفته باشد " ازعهده اين کار بر نمي آيم ". يعني بخشي از وجود او مايل به انجام کار و بخشي ديگر مخالف آن است. گويي در يک زمان در دو جهت مخالف حرکت مي کند.


ايجاد هماهنگي يکي از مهمترين عوامل ايجادکننده قدرت فردي است. تلقين به نفس بايد به نحو مؤکد باشد. اين تأکيد شامل کلمات، صدا، تنفس و کليه حالات جسماني است. اگر بين کلمات و حالات جسماني هماهنگي برقرار باشد، پيام هاي روشني به مغز داده مي شود که " نتيجه مطلوب و موردنظر اين است". در نتيجه ذهن طبق همان پيام، واکنش نشان مي دهد. اگر پيام ها و علائمي که جسم شما به مغز مي فرستد ضعيف يا متضاد باشند، مغز به روشني نمي داند چه کند. اگر کلماتي که ادا مي کنيد با حالت جسمي شما هماهنگي نداشته باشد نمي توانيد قدم مؤثري برداريد.


يکي از راه هاي ايجاد هماهنگي آن است که حالات هماهنگ افراد ديگر را مدل سازي کنيد. عصاره مدل سازي آن است که بفهميد يک فرد کارآمد و موفق از کداميک از بخش هاي مغز خود استفاده مي کند. اگر حرکات فردي را دقيقاً و آينه وار تکرار کنيد، همان بخش هاي مغز خود را تحريک مي نماييد.


اگر مي خواهيد مراکز نيروي دروني معجزه گر شما بيدار شود، آگاهانه حالات جسماني افرادي که مورد احترام و ستايش شما هستند مدل سازي کنيد تا حالات روحي آنان در شما ايجاد گردد.



۱۳۸۸ مهر ۲۶, یکشنبه




هزاره سر آید به ایران زمین
دگرگون بود کار و شکل همین
بود حکمرانی آن دیوکین
که دین بهی را زند بر زمین
چو آید به گیتی نشان سیاه
دگرگون شود دین و آیین و راه
جز آز و نیاز و بجز خشم و کین
نبینی تو باخلق روی زمین
بجز راه دوزخ نورزند هیچ
نبینی کسی کو بود دین بسیج
نه نوروز دانند نه مهرگان
نه جشن و نه رامش نه فروردگان
برآید همی ابردرآسمان
که باران نبارد به هنگام آن
زگرمای گرم وزسرمای سخت
بریزدبسی برگ و بار درخت
بسی نعمت ومال گردآورند
مرآنرابه زیر زمین گسترند
نیامد کسی را چنان رنج و تاب
به هنگام ضحاک و افراسیاب
ز هرجانب آهنگ ایران کنند
به سم ستورانش ویران کنند
بپرسید زرتشت بار دگر
ز هرمزدادار پیروزگر
سیه جامه را کی نماید شکست
چگونه شود دیو ناکام، پست
که جانم ز تیمار گریان شدست
دل از اندوه و رنج بریان شدست
بدو گفت دادار پروردگار
که ای مرد دین دار اندوه مدار
چوهنگام ایشان شود در جهان
پدید آیدازچندگونه نشان
زمین خراسان ز نم و بخار
شود چون شب داج،تاریک و تار
برآید نشان از خراسان سپاه
چوآید به وقت و به هنگام گاه
یکی شاه باشد به هندوبه چین
ز تخم کیان اندر آن وقت کین
گروهیش شاپور خوانند نام
بیابد زگیتی بسی نام وکام
کشدسوی بلخ وبخارا سپاه
کند روی کشور زهرسو نگاه
زپارس وخراسان وازسیستان
یکی لشگرآرد عجب بیکران
به ایران بباشد سه جنگ تمام
بسی کشته گردند مردان نام
شود اهرمن جنگ راچاره گر
اُ با نره دیوان پرخاشگر
شود لشگر دیو ناپایدار
بسی خسته و کشته در کارزار
بیاید پس آن مرد فرخنده نام
که بهرام خواند ورا خاص و عام
بگیرد سر تخت و تاج شهان
جهان را رهاند از آن گمرهان

۱۳۸۸ مهر ۲۵, شنبه



شعراز هماي پرواز
هماي پرواز در جديدترين برنامه خود در كانادا اين قطعه زيبا كه سروده خودش نيز مي باشد را با صداي زيبايي خود خوانده است

نه از افسانه مي ترسم نه از شيطان
نه از كفر و نه از ايمان
نه از آتش، نه از هرمان
نه از فردا نه از مردن
نه از پيمانه مِي خوردن

خدا را مي شناسم من
خدا را مي شناسم از شما بهتر
شما را از خدا بهتر
خدا هرگز نمي خواهد بازيچه دست شما باشد
خدا از هر چه پنداري جدا باشد
كه او هرگز نمي خواهد چنين آئينه اي وحشت نما باشد

هراس از وي ندارم
هراسي از اين انديشه ها در پي ندارم
در عالم بيم از آن دارم مبادا
رهگذاري را بيازارم
نه جنگي با كسي دارم نه كس با من
بگو زاهد، پريشان تر توئي يا من

۱۳۸۸ مهر ۱۴, سه‌شنبه

گريه کن گريه قشنگه
گريه سهم دل تنگه
گريه کن گريه غروره
مرهم اين راه دوره
گريه سهم دل تنگه
آقاي شهردار!


در خبرها آمده بود که شهردار محترم تهران مبلغ 3 ميليارد تومان را براي بازسازي
لبنان اختصاص داد.
آقاي شهردار اين تصاوير را قبلا ديده ايد؟
تصاوير کودکاني که به خاطر آتش سوزي در مدرسه و به خاطر نبود بخاري گازي
و امکانات گرمايشي من
اسب به اين چهره افتاده‌اند ...
آيا ما کم حافظه شده‌ايم؟ آيا جناب شهردار يادي از اين عزيزان کرده اند؟
آيا کمک به مردم روستايي و به دور از امکانات مملکت خودمون از بذل بخشش براي
کشورهاي ديگه واجب تر
نيست؟
و بسيار پرسش ه7ي بي پاسخ ديگر ...















نرگس براي عکاس نمي‌خندد
برق نگاه معصومشان ‌با قاب‌هاي چوبي در دست که در آن ‌چهره‌هايي متفاوت از
تصوير فعلي‌اشان را نشان‌ مي‌داد، آتش به دلمان زد.
عمق نگاه نافذشان شرمسارمان کرد که چرا نبايد يک بخاري استاندارد در کلاسشان
مي‌بود، و انگشت‌هاي ذوب شده‌ نرگس در کنار کتاب فارسي کلاس سوم ما را
ناخودآگاه به ياد حسنک کجايي، تصميم کبري، روباه و خروس و ده‌ها درس خاطره‌انگيز
ديگر اين دوره انداخت.
نمي‌دانيم وقتي به درس پترس فداکار مي‌رسند، چه تصويري از انگشت پترس در ذهنشان
شکل خواهد گرفت و حتي نمي‌دانيم آيا به خاطر گرمي مشعل دهقان فداکار، او را
دوست مي‌دارند. دخترکان و پسرکاني D8ا قاب‌هاي بزرگ در دست که حسرت و رنج
در چشمانشان موج مي‌زند، بچه‌هايي که رنگ نداشته ديوار خانه‌اشان حکايت از
جيب خالي والدينشان براي هزينه‌هاي سرسام‌آور درمان دارد و نمي‌دانيم چرا تا به امروز
گره‌هاي چروک چهره‌‌هايشان که قرار بود =2 0 ترميم شوند، هنوز باز نشده است و اين
پرسش که آيا در ميان سيل پزشکان اين مرز و بوم کسي حاضر است با ظرافت انگشتانش
مرهمي براي صورتکان اين بچه‌ها باشد، ما را به خود مشغول کرده است.
نرگس در روستايشان مي‌ماند، به دنبال مرغ خانه‌اشان مي‌دود تا شايد با سر و صداي مرغ
و خروس‌هاي خانه بتواند اندکي خود را تخليه کند.
نرگس در کنار ديگر بچه‌هاي قرباني غفلت ما در کنار بچه‌هاي روستا براي گرفتن يک
عکس حاضر مي‌شود اما او براي عکاس نمي‌خندد.
نرگس دفتر مشقش را باز مي‌کند، به زحمت و با کمک دست ديگر مداد سياه را در
دست مي‌گيرد و در سطر اول مي‌نويسد: اي کاش کلاسمان آتش نمي‌گرفت

اين ايميل را براي دوستان و آشنايانتان بفرستيد شايد به دست پزشكي ميهن‌پرست
و انساندوست برسد و درد اين كودكانِ سرزمين خشكيده‌مان را مرهمي بخشد.

برگرفته از وبلاگ
http://floppy98.blogspot.com
20





۱۳۸۸ مهر ۱۲, یکشنبه

اصول اخلاقي باي باي

اگر جفت گردد زبان با دروغ
نگيرد زبخت سپري فروغ


يطور نگران كننده اي موج بي اخلاقي در جامعه ايران گسترش مي يابد و ميتوان بطور آشكار آن را به وضوح در سطح جامعه ديد

ضربه اين بي اخلاقي چنان با نفوذ و كوبنده است كه كمتر كسي ميتواند مقاومت كند . اين بي اخلاقي بطور ناخودآگاه در آدم تاثير مي گذارد و بصورت ناخوذآگاه در عمل جاري مي گردد

بايد از امروز خود و فرداي بچه هايمان بهراسيم در جامعه كه اصول اخلاقي نباشد به جرات ميتوانم بگويم كه آن جامعه يك جامعه بربري و متوحش است . كه كمترين اعتمادي بين عناصر جامعه نيست بين مردم و حكومت بي اعتمادي بين خانواده بي اعتمادي و....

در يك جامعه با اخلاق و يا به عبارتي در جامعه كه به اصول اخلاقي پايبند باشد
مردم به ريس جمهور اعتماد كامل دارنند
وقتي ريس جمهور صحبت مي كند مردم مي دانند كه با توجه كه نماينده تمام آنها مي باشد و حافظ منافع آنها كمترين بي صداقتي از او نخواهند ديد
در يك جامعه متمدن و با اخلاق نيروي انتظامي و پليس حافظ منافع و امنيت مردم است
در يك جامعه با اخلاق هر كس كه بيشتر اختيار دارد به همان ميزان مسئوليت دارد و بايد جوابگو باشد .
در يك جامعه با اخلاق قوه قضايه حامي مردم و كسانيست كه به آنها ظلم شده است
در يك جامعه با اخلاق نيروي بسيج در خدمت كمك به مردم و آباداني آن است
در يك جامعه با اخلاق مردم ميدانند صاحب اختيار هستنند
در يك جامعه با اخلاق مخصوصا كسانيكه ميخواهند مقامي صاحب شونند كمترين جعل مدرك و تزويري ندارنند
در يك جامعه با اخلاق آزادي بيان, آزادي فكر و نوشتن آزاد است
در يك جامعه با اخلاق كمترين سوء استفاده اي از اموال عمومي و يا دزدي از منافع ملي رخ نمي دهد
در يك جامعه با اخلاق مردم به نمايندگان و ريس جمهور خود افتخار مي كنند
در يك جامعه با اخلاق دولت و حكومت در جهت منافع مردمش گام بر ميدارد و هر لحظه دولت در جهت بالا بردن رفاه جامعه گام بر مي دارد
در يك جامعه با اخلاق هر كس پستش بالاتر است بيشتر جوابگو مي باشد
در يك جامعه با اخلاق كسي بخاطر منافع خود متوسل به تزوير و ريا نمي شود
در يك جامعه با اخلاق به تنها كسي كه بايد پاسخ درست داد مردم هستنند و بخاطر مسائل سياسي و جناحي كسي دروغ نمي گويد
در يك جامعه با اخلاق به كسانيكه در جهت منافع مردم گام برداشته اند احترام ويژه قائل هستنند با هر گرايش و مسلكي
در يك جامعه با اخلاق .............
حال شما قضاوت نماييد كه جامعه ما به چه ميزان با اخلاق است
و تاثيرات رفتار كلان دولت و حكومت در زندگي خانوادگي و روزمره ما به چه ميزان است
متاسفانه اطلاعات من ناقص مي باشد ولي از كسانيكه مدعي هستنند سئوال بفرماييدآيا جامعه ما از بالاي هرم تا پايين هرم با اخلاق است

۱۳۸۸ مهر ۱۱, شنبه

سبزه زار