۱۳۹۰ اردیبهشت ۳, شنبه

کن آی ( قسمت اول )

" من خود را مقيد كرده ام كه مرتباً پيشرفت كنم و دائماً معيارهاي خود را در زندگي بالاتر ببرم و همين موجب خوشبختي و موفقيت من گرديده است . پس بايد كلمه اي اختراع مي كردم كه بصورت رمز گوياي معني مزبور باشد. "
 
 اولين بار " آنتوني رابينز" بود كه لغت " كن آي " را كه معرف " پيشرفت پايان ناپذير و دائمي " است ؛ ابداع كرد . او معتقد است ، تنها چيزي كه ميتواند موفقيت ما را براي هميشه تضمين كند تعهد به " كن آي " است . او مي گويد : " من نگران اين نيستم كه كيفيت زندگي خود را در همين وضعيت فعلي حفظ كنم ، بلكه در اين فكرم كه چگونه آنرا هر روز بهبود بخشم . "
  " كن آي " يعني اينكه هر روز روش كوچكي را ابداع كنيد تا كيفيت زندگي تان را بالاتر ببريد . مثالي كه ميتوانم بزنم تا كن آي را بهتر بتوانيد درك كنيد ، در مورد داستان نويسان است . شنيده ام يك داستان نويس متبحر براي نوشتن يك داستان كوتاه ( كه در حد ده تا پانزده خط ميباشد  ) داستانش را تا يكصد بار باز خواني مي كند و هر بار تغييري جزئي ، ( مثلاً حذف يا اضافه كردن يك ويرگول ) در داستانش ميدهد تا به شكل دلخواهش دربيايد . اين بالا بردن كيفيت است .
   حداكثر كاري كه ما در بكار بردن يك روش جديد كه بتواند زندگي مان را تغيير بدهد به كار مي بريم تكرار كردن آن است .  اما اگر تكرار همراه با كن آي نباشد ثمربخش نخواهد بود !    دكتر دمينگ پدر اقتصاد ژاپن خوانده ميشود . او به صنعتگران ژاپني فهماند كه اگر بخواهند در جهان حرف اول را بزنند ، بايد روز به روز كيفيت محصولاتشان را بالاتر ببرند . او به اين شركتها از جمله شركت " سوني " با مديريت " سوريتا " قول داد كه اگر آنها به اصل بهبود مستمر و پايان ناپذير در كيفيت كالا و خدمات خود مقيد باشند خيلي زود سيل كالاهاي با كيفيت شان به جهان سرازير خواهد شد و به يك نيروي مسلط اقتصادي تبديل خواهند شد .
  حالا ممكن است بگوييد اين مسائل چه ربطي به من دارد . اما كمي فكر كنيد! سود دهي اين شركتها مستقيماً به ميزان كيفيتي كه قادرند براي مشتري تدارك ببينند بستگي دارد . اما ببينم شما چگونه مي توانيد سود آور باشيد ؟ چگونه مي توانيد كيفيت روشهايي را كه براي رسيدن به موفقيت به كار مي بريد بالاتر ببريد ؟ چگونه ميتوانيد در بازي زندگي داستان بهتري بنويسيد ؟

هیچ نظری موجود نیست: