مشكلات شكلاتهاي زندگيند(آنتوني رابينز)
اگر شما هيچ پولي نداشته باشيد نمي توانيد پولي به كسي ببخشيد پس اگر در درون خود عشق همدلی
وصفا نداشته باشيد نمي توانيد اينها را به كسي ببخشيد.
عادتهايت يا تورا برده خودشان ميكنند يا اگر زيرك باشي تو ارباب آنها خواهي شد.
عادتها در زندگي ما اول رهگذرند بعد مهمان ميشوند وسپس صاحبخانه(آنتوني رابينز)
يك قلب پاك از تمام معابد ومساجد زيباي جهان زيباتراست (ولتر)
بچه ها شوخي شوخي قورباغه ها رو سنگ ميزنند وقورباغه ها جدي جدي ميميرند.
اگر جلوي اشتباهات خودت را نگيري آنها جلوي تو را خواهند گرفت.
بخيه كفشم اگر دندان نما شد عار نيست *خنده دارد كفش من بر هرزه گرديهاي من *(شریعتی)
جسم ما باغ ماست وباغبان آن آرزوهاي ماست(شكسپير)
دوستانتان "وسيله اي الهي براي عذر خواهي از بستگان تان هستند"(وين داير)
مواظب افكارت باش كه گفتارت مي شود
مواظب گفتارت باش كه اعمالت مي شود
مواظب اعمالت باش كه عادتت مي شود
مواظب عادتت باش كه شخصييتت مي شود
مواظب شخصيتت باش كه سرنوشتت مي شود(حضرت علي)
بزرگترين جستجوي بشر يافتن راهي براي انسان شدن است
0امانوءل كانت0
شك هاي ما خيانتكارهاي ما هستند(شكسپير)
مشكلات افراد موفق كمتر از افراد شكست خورده نيست تنها يك دسته از مردم هستند كه هيچ مشكلي ندارندآنها در گورستان ها خوابيده اند(آنتوني رابينز)
انساني كه نمي داند با زندگي كنوني اش چه كند"زندگي ديگري را طلب مي كند كه تا ابد ادامه داشته باشيد.(آنتول فرانس)
سرچشمه همه فساد ها بيكاري است؟شيطان براي دست هاي بيكار كار تهيه مي كند.(پاسكال)
خداوندا تو حيراني كه انسان بودن وماندن در اين دنيا چه دشوار است.(شریعتی)
چه رنجي مي كشد آنكس كه انسان است واز احساس سرشار است (دكتر شريعتي )
زيبايي به سيما وصورت نيست؛ زيبايي به نوري است كه در دل مي تابد(جبران خليل جبران)
اي مرگ تو پرتو درخشاني؛ اما تاريكت مي پندارند(هدايت)
انسان روي گرگ و جانداران خونخوار روي زمين را سفيد كرده است(هدايت)
حقيقت آنجاست كه ايمان هست.
شترها خيانتكار هستند:هزاران گام بر مي دارند وهيچ نشاني از خستگي نشان نمي دهند؛
اما ناگهان از پاي مي افتند و مي ميرند.
كسي كه اخلاق ندارد انسان نيست جز اشياء است(شانوفر)
گاهي تنها درمان روانهاي پريشان؛فراموشي است(ارد بزرگ)
هر جدايي يك نوع مرگ است وهر ملاقات يك نوع رستاخيز(شوپنهاور)
شكايتي برگ زرد از درخت ندارد؛چون مي داند راه ديگري جز جدايي نيست؛
راهي كه هر آدمي نيزروزي به آن خواهد رسيد(ارد بزرگ)
گرسنگي فرمانده غداري است كه بيدادگري آن؛دمي ما را آسوده نمي گذارد(هدايت)
كشتن گنجشكها كركسها را ادب نمي كند(آبراهام لينكن)
هميشه دو درس را درزندگي خود به ياد داشته باشيد
1-جسارت در بيان عقيده
2-جرات در پذيرش اشتباه
گناهان ما سمج و توبه هاي ما سست است.
من نمي دانم چه سلاح هاي مخربي در جنگ جهاني سوم مورد استفاده قرار خواهد گرفت
ولي مي دانم جنگ جهاني چهارم با سنگ و چوب است.(انيشتن)
هركسي به صورت يك نابغه متولد مي شود اما روند زندگي،نبوغ انسانها را از بين مي برد(باك مينيستر فولر)
عشق بازي است مقدس براي كساني كه عاشقند، عشق براي هميشه بي كلام مي ماند، اما براي
كساني كه عشق نمي ورزند عشق شوخي بي رحمانه اي بيش نيست
ز دست عشق در عالم هياهوست تمام فتنه ها در زير سر اوست
دنيا دو روز است يك روز موافق ويك روز مخالف ميل تو.آن روزي كه مخالف است،صبر داشته
باش .و آن روزي كه موافق است مغرور مشو. حضرت علي(ع)
شك دردي است انقدر تنها و بي كس كه نمي داند ايمان برادر دو قلوي اوست((وين داير))
گوته:
اگر ثروتمند نيستي،مهم نيست،بسياري از مردم فقيرند.
اگر سالم نيستي،هستند كساني كه با معلوليت زندگي مي كنند.
اگر قدرت جبران مشكلات را نداري.اشكالي ندارد همه ما مشكل داريم
اما اگر عزت نفس نداري بهتره بميري چون هيچ نداري
سلامتي بسان تاجيست
گرانبها برسر انسانهاي سالم كه فقط و فقط انسانهاي بيمارافتخار ديدن آن را دارند(ضرب المثل تازی)
اگر توانستيد قلبي را كه شكسته ايد،ترميم كنيد بزرگترين هنرمند تاريخ شما ايد.(ولي آبباريكي)
بادي نيست كه بتواند كشتي مرا سرگردان يا جزر و مد تقديرم را دگرگون كند.(اسکاول شین)
هنر» دروغی است که چشمانمان را به روی حقیقت باز می کند. ((پاپلو پیکاسو)
شجاعت مانند عشق از امید تغذیه می کند(بنايارت)
مردمان بزرگ، شهاب سنگ هایی هستند که زمین از سوختنشان روشنایی می گیرد.(( ناپلئون بناپارت))
تنها انسان های سطحی و کم مایه خود را تمام و کمال می شناسند.(( اسکار وایلد ))
بالاترین معرفتها معرفت و شناسایی خداست(حضرت علی)
چنان چه ندانی چگونه با زندگی بازی کنی، پس زندگی با تو بازی خواهد کرد((. مرلی شی))
آرامش اولین نشانه اثبات حضور خداوند در درون شماست(یوگاندا)
اگر آدم های بد وجود نداشتند، قاضی های خوب نیز به وجود نمی آمدند)) .(( چارلز دیکنز
من نمی جویم، می یابم.(( پابلو پیکاسو))
هرگز نمی توان بی آنکه مشکلات را حل کنی، آن ها را از پیش پای خود برداری.(( ام. اسکات پک))
عطشِ قدرت، ریشه در ضعف دارد، نه قدرت!(( اریک فروم))
هنگامی که چیزی برای از دست دادن نداری، آزادی. ((جنیس چاپلین))
برخی عظمت و بزرگی را از بدو تولد با خود دارند. برخی به بزرگی حقیقی دست می یابند و برخی نیز دیگران را وادار می سازند تا آن ها را بزرگ خطاب کنند.)) «ویلیام شکسپیر))
مرگ و زندگي در قدرت زبان است.
انسان عاشق زيبايي نمي شود بلكه آنچه عاشقش ميشود در نظرش زيباست.
هوسبازان كسي را كه زيبا مي بينند دوست دارند،اما عاشقان كسي را كه دوست دارند زيبا مي بينند.
در مصر شوريده اي بود و مي گفت:در طريقت اگر عاشقي در غم عشق بميردعجب نيست
عجب آنست كه در سوز عشق يك روززنده بماند.
امروز میگویم دوستت دارم*
میگویی نمی شنوم دوباره*
فریاد می زنم دوستت دارم
باز نمی شنوی *باز میگویم
دوستت دارم اما باز هم متوجه نیستی
فردا که دیگر خاک مرا بغل میکند
آنموقع بر مزارم میایی
و با حسرت میگوی من هم
دوستت داشتم !؟اما.....!؟ براستی
انسان* عجب موجودیست
من تنها از يك چيز هراس دارم وآن اينست كه شايسته رنج هايم نباشم.((داستو يوسكي))
زندگي همچون نشستن بر سريردندانسازاست،آدم هميشه خيال مي كند كه درناكترين لحظه هنوز
فرانرسيده در صورتيكه رسيده و گذشته است((بيسمارك))
آن زنداني كه اميدي به آينده،به آينده خود نداشت محكوم به فنا بود((دكتر فرآنكل))
كسي كه چرائي براي زنده بودن دارد با هر چگونه اي خواهد ساخت((نيچه))
راز پاسخی است برای آنچه بوده ، همه آنچه هست و تمام آنچه خواهد بود .( رالف والدو امرسون )
هرچقدر*کلام و بیان زیبا باشد*سکوت زیباتر است و همیشه سکوت *کلام را* شرمنده* خود کرده است(رالف والدو امرسون)
حرمت اعتبار خود را
هرگز در میان مقایسه خویش با دیگران مشکن
که ما هریک یگانه ایم
موجودی بی نظیر و بی تشابه !!!!!!!!!!!!
و آرمان های خویش را
به مقیاس معیار های دیگران بنیاد نکن
تنها تو میدانی که بهترین در زندگانی ات
چگونه معنا میشود ...
آی آدما دلها چقدر دلتنگ مهربونیند!
چقدر تخیر میکنیم در:مهربون بودن:با هم
تاخیر کردن:بدترین عادت:ماست
تاخیر؛تاخیر؛تاخیر
مرگ بر تاخیر!!!(ولی آبباریکی)
این جهان پراز صدای پای مردمانی است که همچنان که تو را می بوسند در ذهن خود طناب دار تورا می بافند.
یه هیزم شکن وقتی خسته میشه که تبرش کند بشه نه اینکه هیزمش زیاد بشه تبر ما انسانها باورمونه نه آرزوهامون.
راز جوانی*من در این است که هر روز چیز تازه ای یاد میگیرم(لیوبوسکالیا)
اسبهای فرصت برای شما زین شده اند چون سوارکاری چابک سوار شوید تا نرمیده اند(ولی آبباریکی)
با تو دریا با من مهربانی میکند با تو
پرندههای این سرزمین خواهران
شیرین زنان من اند با تو سپیده هر
صبح بر گونه ام بوسه می زند.(علی شریعتی)
رقص دختران هندی را* از نماز پدر و مادرم بیشتر دوست دارم*
چون آنها از روی عشق و علاقه می رقصند*اما پدر ومادرم از
روی عادت نماز می خوانند(علی شریعتی)
آنان که می فهمند عذاب میکشند،و آنان که نمی فهمندعذاب می دهند(شریعتی)
عاشق معلمی هستم که اندیشیدن را به من بیاموزد نه اندیشها را(شریعتی)
دل دلیلی دارد که عقل از آن آگاه نیست(شریعتی)
انسان گرفتار چهار زندان است(طبیعت،جامعه،تاریخ،خویشتن)(شریعتی)
اجازه ندهید که محرومیت های شما، مانع استفاده از نعمت هایتان شود(شریعتی)
چه سخت و غم انگیز است سرنوشت کسی که طبیعت نمی تواند سرش کلاه بگذارد،وچه تلخ است میوه درخت بینایی(شریعتی)
وقتی عشق فرمان می دهد *محال*سر تسلیم فرو می آورد(شریعتی)
خدایا به من کمک کن تا وقتی می خواهم درباره ی راه رفتن کسی قضاوت کنم با کفشهای او راه بروم(شریعتی)
آسایش آدمی در زندانی کردن زبانش است(حضرت محمد)
شخصی که فلج مادر زاد است اگر در مسابقه دوی ماروتن مقام اول نیارد مقصر اصلی خودش است(ساتر)
همسایگان دریا پس از مدتی صدای امواج را نمی شنوند،چقدر تلخ است قصه عادت.
زندگی:هدیه (خداوند به شماست)و(شیوه زندگی شما)هدیه شما به خداوند است(لئوبوسکالیا)
آفتاب ما در زمین است با نور خود به زمین شیر می دهد(جبران خلیل جبران)
مسجد حمام عمومیست که چرکهای روح ما را شستشو می دهد.
در زندگی ریسک کن به يیشوازخطر برو ما چیزی برای از دست دادن نداریم
مگر نه اینست که دست خالی به دنیا آمده ایم و دست خالی میرویم يس نترس خطر کن!!!!
خدایا دیگر از بی تو بودن خسته شده ام می خواهم برایت دست گلی بیاورم
وتو بدون هیچگونه سرزنشی مرا در آغوش بگیری و مرا بپذیری؟؟؟
آه...سکوت ای طبیب بزرگ!چرا انسانها خودشان را بوسیله تو درمان نمی کنند(ولی آبباریکی)
درود بر شکست این استادان بزرگ که راههای پیروزی را به ما نشان می دهند(ولی آبباریکی)
نگو اگر گذشت کنم کوچک می شوم اگر با گذشت کسی کوچک می شد خدا اینقدر بزرگ نبود.
دگر عاشق نخواهم شد که معشوقان جفا کارند
روم کنجی زه میخانه که می نوشان وفا دارند.
نفس اژدهاست کی مرده است از غم بی آلتی افسرده است.
" من خودم را جشن می گیرم ، و خودم را آواز می خوانم
و هر آنچه من خیال کنم تو خیال خواهی کرد.
چرا که هر آن ذره کز آن ِ من است
از آن ِ تو نیز هست ، به همان میزان ... "
حکایت جذاب پندآموز
روزی مردی ثروتمند در اتومبیل جدید و گران قیمت خود با سرعت فراوان از خیابان کم رفت و آمدی می گذشت .
ناگهان از بین دو اتومبیل پارک شده در کنار خیابان یک پسر بچه پاره آجری به سمت او پرتاب کرد.پاره آجر به اتومبیل او برخورد کرد .
مرد پایش را روی ترمز گذاشت و سریع پیاده شد و دید که اتومبیلش صدمه زیادی دیده است. به طرف پسرک رفت و او را سرزنش کرد .
پسرک گریان با تلاش فراوان بالاخره توانست توجه مرد را به سمت پیاده رو، جایی که برادر فلجش از روی صندلی چرخدار به زمین افتاده بود جلب کند .
پسرک گفت:”اینجا خیابان خلوتی است و به ندرت کسی از آن عبور می کند. برادر بزرگم از روی صندلی چرخدارش به زمین افتاده و من زور کافی برای بلند کردنش ندارم .
“برای اینکه شما را متوقف کنم ناچار شدم از این پاره آجر استفاده کنم “.
مرد بسیار متاثر شد و از پسر عذر خواهی کرد. برادر پسرک را بلند کرد و روی صندلی نشاند و سوار اتومبیل گرانقیمتش شد و به راهش ادامه داد .
در زندگی چنان با سرعت حرکت نکنید که دیگران مجبور شوند برای جلب توجه شما پاره آجر به طرفتان پرتاب کنند !
خدا در روح ما زمزمه می کند و با قلب ما حرف می زند .
اما بعضی اوقات زمانی که ما وقت نداریم گوش کنیم، او مجبور می شود پاره آجری به سمت ما پرتاب کند...
عشق تنها مرضيست كه بيمار از آن لذت مي برد.(افلاطون))
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر