براي ياد گرفتن خوشنويسي ، شما نميتوانيد بعد از چند روز تمرين نستعليق ، بگوييد ميخواهم شكسته تمرين كنم ، بعد هم وقتي از آن خسته شديد رو به نسخ و ثلث بياوريد - حتماً مقاله قبلي ام را با عنوان تهاجم اطلاعات خوانده ايد – كه در آنجا عنوان ميشود ، موفقيت با اصرار بر يك روش خاص به وجود مي آيد. همچنين اگر از اين مرحله بگذريد يعني خود را متعهد كنيد كه فقط نستعليق تمرين خواهيد كرد مرحله بعد " كن آي " است ، يعني اگر هر روز تمرين كنيد اما بدون پيشرفت باشيد و سعي نكنيد از روز قبل بهتر باشيد، زحمات تان را به هدر داده ايد و اگر خود را به " كن آي " متعهد دانستيد بايد بدانيد " كن آي " يك روش دائمي است .نمي توانيد مرخصي بگيريد و بگوييد در طول يك ماه گذشته تمرين كرده ام در عوض اين يك روز يا يك هفته را تعطيل ميكنم ، اين كار اشتباه بزرگي است مثل اين است كه ديواري را كه خشت خشت بر روي هم چيده ايد يكباره خراب كنيد!! هيچ فرقي ندارد . اگر يك روز تمرين را كنار بگذاريد تمام زحمات قبل را اگر خراب نكرده باشيد لااقل تاثير جبران ناپذيري بر آن گذاشته ايد.
مگر نشنيده ايد كه يك ورزشكار مثل يك فوتباليست يا يك بدنساز اگر فقط چند روز ورزش را كنار بگذارد چقدر ضعيف ميشود و بايد مدتها تمرين كند تا دوباره به شرايط آرماني برگردد . پس هرگز نگوييد من چند ماه تمرين كرده ام اين چند روز را به خودم مرخصي خواهم داد و كن آي را كنار خواهم گذاشت .
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر