۱۳۸۸ اردیبهشت ۷, دوشنبه

دروغ



دروغ ريشه تمام مشكلات در جامعه و خانواده

مي باشد


تاكيد من روي صداقت و دروغ نگفتن به دوران

كودكي باز مي گردد كه دروغ را بدترين گناه

ميدانستنند


از همان دوران كودكي عبارتي را ياد گرفته بودم و در برخوردهاي كودكي از آن استفاده مي كردم


دروغ گو دشمن خداست

عجب عبارت زيبايي به من ياد داده بودنند اگر دروغ بگوي دشمن خدا مي شوي

ويا اينكه حكايتي را براي من تعريف كرده بودنند به اين مضمون:

روزي معلمي به سه كودك سه كبوتر داد كه آنها را سر ببرنند ولي بشرطي كه كسي

نبيند آنها رفتنند و فردا آمدنند معلم ديد كه از ميان اين سه كودك , كودكي هست كه با

خود كبوتر را سالم آورده سئوال پرسيد چرا تو اينكار را انجام ندادي كودك در جواب گفت

خانم معلم هرجا كه مي رفتم كسي بود كه من را نظاره كند حتي در انباري نمورخانه مان نيز

رفتم كسي آنجا بود


معلم پرسيد در انباري نمور چه كسي بود گفت خدا

آري خدا در همه حال نظاره گر ماست و معلم از اين هوش و درك كودك حيران شد و به

او جايزه اي داد

در تمدن فاخر ايران زمين نيز پادشاه اين را در وصيت نامه خود از خدا خواسته است

ايران و سرزمين آرياي را از دو بلا حفظ نمايد يكي دروغ وديگري خشكسالي بود


در كتابي كه اسمش و نويسنده اش بيادم نيست عبارتي خواندم كه :ترجيح مي دهم از

شنيدن حقيقت غمگين شوم تا از شنيدن دروغ خوشحال گردم .


در زندگي زوجين مخصوصا بسيار با اهميت است چرا كه عدم صداقت باعث مي شود

صحبت هاي شخص زير سئوال رود و در تمام آنها شك و ترديد به وجود آورد هيچ چيز

به اندازه عدم صداقت باعث بي اعتمادي در زوجين نمي شود و در عين حال سبب كينه

نيز مي شود و فضاي مسمومي را ايجاد مي كند


باور كنيد بسياري از جدايهاي اگر خوب ريشه يابي شود از دروغ سرچشمه مي گيرد

كاش در مدارس و دانشگاهها بجاي مطالب زائد كه در طول عمرمان اصلا حتي يكبار هم

برايمان كاربرد ندارد اصول زندگي را آموزش مي دادنند .


هميشه كارهاي خنده داري در كشور اتفاق مي افتد و همه نيز به آن اعتراف مي كنند

ولي نميدانم چرا اجرا مي شود بلكه ساليان دراز


و كسي هم به روي مبارك نمي آورد

مردم ما دو رو هستنند و همه حرفي را به زبان مي آورنند كه مافوق را خوش آيد

عجب اين مثل جو جامعه ايران را نشان مي دهد و كاش عكس آن بود

خواهي نشوي رسوا همرنگ جماعت شو

قضاوت با خودتان
**********************************
خانه سالمندان كهريزك موسسه خيريه اي است كه توسط افراد نيكوكار اداره ميشود با پرداخت چند هزار تومان در اين امر خير مشاركت كنيد

هیچ نظری موجود نیست: