۱۳۸۸ شهریور ۲۸, شنبه

زندگي جديدي را تجربه مي كنم
اينكه خودم در يك آپارتمان زندگي مي كنم و تنها آنهم و در محيطي كه دوست دارم
آپارتمان من روبروي يك پارك مصفا است و منطقه بسيار خلوت و كم رفت و آمد و آب و هوا بسيار عالي و براي مني كه تنها زندگي مي كنم فضاي خاصي را ايجاد مي كند
ميخوام در اين نوشته به مردان و پسراني كه تنها زندگي مي كنند كمكي كرده باشم جهت بهتر زندگي كردن و پس انداز مالي
پخت يك شام خوشمزه و مفيد براي شما

من از خريد غذاي آماده خسته شده بودم و متنفر زيرا مطمئن نبودم كه بهداشتي باشد بعلاوه طبق سليقه خودم هم نبود معمولا زياد و پر چرب بود تصميم گرفتم شام و ناهار و صبحانه را خودم درست كنم زيرا چيزي درست مي كردم كه براي بدن مفيد باشد و بهداشتي و طبق سليقه خودم باشد و در مخارج نيز صرفه جويي شود
ميخواهم اين تجربه را با شما درميان گذارم
غذاي ما يك غذاي مفيد و ساده مي باشد ولي بسيار خوشمزه و اصلا وقت شما را نمي گيرد
********************************************
ماكاراني ساده
مواد لازم
يك بسته ماكاراني
دو قاشق روغن ذرت
نمك
فلفل
مايه ماكاراني كه در سوپر ماركتها عرضه ميشود و قيمت آن 750 تومان است
يك عدد سيب زميني

حال طرز تهيه و درست كردن
يك ظرف پر از آب را روي گاز قرار دهيد تا بجوشد
كمي نمك درون ظرف جوش بريزيد سعي كنيد در آب جوش زياد نمك نريزيد
يك قاشق روغن درون آب
كمي آن را با قاشق بهم بزنيد تا نمك خوب حل شود بگذاريد حدودا 2 دقيقه آب بجوشد
نصف ماكاراني را دو نيم كرده و طوري آن را آرام درون ظرف آب جوش بريزيد كه منفصل از هم باشد منظور اين است يكجا با هم نريزيد
در ظرف را ببنديد و حدودا با شعله كم 10 دقيقه ماكاراني درون آب جوش بپزد
در طول اين ده دقيقه دو بار با قاشق آرام ماكاراني را بهم بزنيد و اگر ماركانيها به هم چسبيده بودنند آرام آنها را جدا كنيد
حال آبكش را زير شير آب سرد قرار دهيد و ظرف ماكاراني را درون آبكش بريزيد و آب سرد بايد به تمام ماكاراني ها برخورد كند و به آرامي با دست آن را زير و رو كنيد
حال درون ظرف يك قاشق روغن ذرت بريزيد و سيب زميني هاي خلال شده را در ته ظرف بچينيد كه بعنوان ته ديگ بعدا استفاده خواهد شد
حال وقتي ماكاراني را آبكش كرديد در ظرف ديگري آن را بريزيد و مايه ماكاراني به آن اضافه كنيد و كمي هم فلفل و با دست خود بطور آهسته آن را بهم بزنيذ طوري كه تمام ماكاراني با مايه ماكاراني آغشته شود و حال بطور آهسته ماكاراني ها را توي ظرفي كه سيب زميني گذاشته ايد بريزيد و درب آن را با دمكن ببنديد و با شعله كم بگذاريد حدودا 5 دقيقه بگذرد و بعد از پنج دقيقه دوباره آن را با قاشق بهم زنديد و دوباره در ظرف را ببنيد و بعد از پنج دقيقه ديگر آماده مصرف است البته براي سه وعده شما
به مقدار نياز درون بشقاب بريزيد و بقيه آن را درون يخچال براي وعده بعدي
حال يك ظرف كوچك ماست و كمي زيتون و يك ليوان آب و يا دوغ همراه آن بسيار مناسب مي باشد
در صورتيكه ميخواهيد غذا خوب هضم شود نحوه چيدن بسيار مهم است و حال با لذت غذا را ميل فرماييد

باور كنيد اصلا وقت شما را نمي گيرد و بسيار خوشمزه تر از غذاي بيرون است
يكبار امتحان كنيد من با اين كارم حداقل ماهيانه دويست هزار تومان صرفه جويي كردم و از لحاظ تغذيه و رژيم غذايي بمن بسيار كمك كرد و باعث نشاط بيشتر هم شد
در آينده نحوه پختن غذاهاي ديگري كه اولا وقت شما را نگيرد و ثانيا پختن آن كم هزينه باشد را خواهم گفت
ادامه دارد



هیچ نظری موجود نیست: