۱۳۸۸ آبان ۴, دوشنبه

هفتم آبان روز کورش بزرگ بر همگان پیروز و خجسته باد


هفتم آبان روز کورش بزرگ بر همگان پیروز و خجسته باد...

********************************************
۷آبان روز منشور حقوق بشر کورش بزرگ است باید افتخار کرد و جشن گرفت.
آربان می گوید: حقی که کوروش بزرگ بر گردن ایرانیان دارد به قدری زیاد است که هرگز ایرانی ها نخواهند توانست آن را ادا کنند و هر قدر او را تجلیل کنند سزاوار است ولی ما هیچ كار نمی كنیم.

کتزیاس می گوید: کوروش بزرگ ایرانیان را مبدل به یک ملت صنعتی کرد و طوری صنایع ایران در دوره هخامنشی پیشرفت کرد که از کشورهای دیگر برای فراگرفتن صنعت به ایران می اومدن و پس از مدتی کارآموزی به کشور خود بر می گشتند

کورش بزرگ: برابری زن و مرد، آزادی بیان، آزادی اندیشه، آزادی کار، آزادی مسافرت، آزادی در انتخاب همسر و برانداختن برده داری و نشان دادن راه ها و زندگی انسانی و کورش بزرگ پادشاهی دلیر، خردمند و مهربان و حتی زمانی که پادشاه ۳۹ کشور بود، تبعیض نژادی نمی کرد و جهان را در صلح قرار داده بود تا جایی که همه ملت ها خواستار پادشاهی کورش بزرگ بودن و حتی دشمنانش هم دوست داشتن او پیروز باشد تا از زیر ستم قوم های وحشی دیگر بیرون آیند و روزهای خوش و سرشار از کردار نیک و پندار نیک و گفتار نیک توسط کورش بزرگ داشته باشند.

من دین و آیین و رسوم ملت هایی كه من پادشاه آنها هستم، محترم خواهم شمرد و نخواهم گذاشت كه حكام و زیر دستان من ، دین و آئین و رسوم ملتهایی كه من پادشاه آنها هستم یا ملتهای دیگر را مورد تحقیر قرار بدهند یا به آنها توهین نمایند. من از امروز كه تاج پادشاهی را به سر نهاده ام، تا روزی كه زنده هستم، هرگز پادشاهی خود را بر هیچ ملت تحمیل نخواهم كرد و هر ملتی آزاد است، كه مرا به پادشاهی خود بپذیرد یا نپذیرد و هر گاه نخواهد مرا پادشاه خود بداند، من برای پادشاهی بر آن ملت مبادرت به جنگ نخواهم كرد. من نخواهم گذاشت، كسی به دیگری ستم كند و من حق ستمدیده را از ستمگر خواهم گرفت و این حق رابه او بازپس خواهم داد و ستمگر را مجازات خواهم كرد. من اجازه نمی دهم مال غیر منقول یا منقول دیگری را به زور یا به نحو دیگر بدون پرداخت بهای آن و جلب رضایت صاحب مال، تصرف نماید.

من تا روزی كه زنده هستم، نخواهم گذاشت كه شخصی دیگری را به بیگاری بگیرد و بدون پرداخت مزد، وی را بكار وادارد. من امروز اعلام می كنم، كه هر كس آزاد است، كه هر دینی را كه میل دارد، بپرستد و در هر نقطه كه میل دارد سكونت كند، مشروط بر اینكه در آنجا حق كسی را غضب ننماید، و هر شغلی را كه میل دارد، پیش بگیرد و مال خود را به هر نحو كه مایل است، به مصرف برساند، مشروط به اینكه لطمه به حقوق دیگران نزند. من اعلام می كنم، كه هر كس مسئول اعمال خود می باشد و هیچ كس را نباید به مناسبت تقصیری كه یكی از خویشاوندانش كرده، مجازات كرد، مجازات برادر گناهكار و برعكس به كلی ممنوع است. و اگر یك فرد از خانواده یا طایفه ای مرتكب تقصیر می شود، فقط مقصر باید مجازات گردد، نه دیگران.

من اجازه نخواهم داد كه مردان و زنان را به عنوان غلام و كنیز بفروشند. و حكام و زیر دستان من، مكلف هستند، كه در حوزه حكومت و ماموریت خود، مانع از فروش و خرید مردان و زنان بعنوان غلام و كنیز بشوند، و رسم بردگی باید به كلی از جهان برافتد.

هیچ نظری موجود نیست: