۱۳۸۹ بهمن ۳, یکشنبه

زخمهای روح

آیا می دانید درباره چه میخواهم بنویسم ؟ آری زخم روح
زخمهای که تا هنگام مرگ من را همراهی می کند و آن زخمها قابل مداوانیستنند مدتی است تنها زندگی می کنم و در این مدت تمرکزم را روی مداوای خود گذاشته ام و در حال بازسازی خود هستم ولی زخمهای است که هیچگاه خوب نخواهند شد این را می دانم نمی خواهم نقش اراده را کم رنگ کنم اصلا
اتفاقا با اراد هام توانسته ام مقدار زیادی را مداوا کنم و خود را تحسین می نمایم
داشتن یک چارچوب درست و دارا بودن یک شخصیت محکم اساس آموزش باید باشد داشتن باورهای انسانی و درست و اینکه انسانیت خود را و باورهای انسانی خود را با هیچ چیز معاوضه نکنی
این ها را از زمان کودکی باید آموخت
وگرنه خیلی ها می گویند ولی باد هواست و شرف و انسانیت خود را به ارزنی می فروشند
کسنیکه دروغ می گویند ارزانترین انسانها هستنند
کسیکه انسانها ی دیگر را مسخره می کند نیز همینطور
کسیکه حق کسی را می خورد نیز همینطور
کسیکه ......
و مثالهای زیادی
ما باید مدام به خود اینها را بگویم و در هر ماه روزی را مشخص کنیم و اسمی برای آن بگذاریم
روز عشاق یکی از آنهاست اینکه بدانیم همسر ما با ارزش ترین موجود روی زمین است چنان که در تمام لحظه ها به آرزوها و باورهای او احترام گذاریم
کتابی را در حال مطالعه دارم و به آخر های آن رسیده ام بنام گلوله برفی شناخت همه جانبه یکی از ثروتمندترین مردان دنیا  وارن بافت
وارن بافت دومین ثروتمند جهان است او در بیست و یک سالگی ازدواج می کند و نشان می دهد چگونه با تمرکز و تلاش به اینجا رسیده است طوری که هفت روز هفته و از پنج صبح تا دوازده شب کار می کرده است و در این موفقیت همسر آن نقش اصلی را داشته است
همسرش می گوید من با وسواس بی نهاین دقت می کردم بدانم وارن از چه چیزی خوشنود می گردد همیشه در کنا ر میز کارش چهار پپسی قرار می دادم بستنی همیشه در یخچال بود اتاق کار او تمیز و مرتب و محیط ساکتی را برای او فراهم نموده بودم جواب دادن تلفنهای بی شمار وارن را می دادم من تمام آنچه وارن می خواست برای او انجام می دادم شستن لباسها مراقبت از خانع تربیت فرزندان و همراهی در هر جا و هر زمانی که وارن میخواست من هرگز به وارن نمی گفتم چه کار بکند و ضمنا در ازای کارهایش هیچ چیز ی جز با او بودن را نمی خواستم
خواندن این کتاب را به همه پیشنهاد می کنم تا بدانید دومین ثروتمند جهان چگونه زندگی می کند و چگونه فرزندانش را تربیت می نماید آنهم در جامعه آمریکا بدانیم تعریف همسر چیست و اخلاقیات چگونه در آنجاست و شاید تلنگری بر ذهن جهان سومی ما باشد

هیچ نظری موجود نیست: