۱۳۹۰ اردیبهشت ۵, دوشنبه

قدرت اندیشه و فکر

ملتی که دارای افکار بزرگ باشد هیچگاه مستعمره ، عقب مانده و فقیر نخواهد شد.
بقاء سربلندی هر ملتی به آفرینندگی نیروی " فکر و اندیشه خلاق " آن سرزمین نهفته است.


داستان
به این داستان و نتایج اندیشه های مختلف توجه کنید . روزی شاگرد یک کفاش به یک جزیره دور افتاده مأمور می شود تا وضعیت بازارو تقاضای کفش را در آن جزیره مورد ارزیابی قرار دهد . آن شاگرد متوجه می شود که در آن جزیره کسی کفش به پا نمی کند . او فوراً این مطلب را از سر ناامیدی ، توسط  نامه ای به استادش خبر داد و در آن نامه می نوشت که وضع بازاردر این جزیره خراب است زیرا کسی دراینجا کفش به پا نمی کند . پس ازآن ، استاد کفاش ، شاگردی دیگر را مأمور رفتن به آن جزیره می کند. آن شاگرد، در کمال مثبت اندیشی ، برای استادش می نویسد ، کسی در این جزیره کفش به پا نمی کند واهالی این جزیره دور افتاده با کفش آشنایی ندارد ، پس فرصت خوبی برای کاسبی است . در این داستان متوجه دو نوع نگرش هستید . دراینجا به دریچه نگرش دو نوع دیدگاه متفاوت آشنا می شوید . می بینید که تماشای دنیا و موقعیت های این عالم با یکدیگر متفاوت است ، در صورتی که برای این دو شاگرد تنها یک موقعیت یکسان وجود داشت . اولین شاگرد، موقعیت تجاری جزیره را نابسامان می بیند و دومین شاگرد ، همان موقعیت را فرصت گران بهایی برای یک جهش اقتصادی وعالی مشاهده و تحلیل می کند . یکی پا برهنه بودن مردم جزیره را با نگاهی منفی ، تجزیه و تحلیل می کند  و دیگری با تفکر مثبت خود ، شرایط را فرصتی گرانبها برای ترقی و رشد می بیند . " دکتر استیون ر.کووی " درکتاب « هفت ویژگی افراد موفق » می گوید : " نحوه نگرش ما به اشیاء و مسایل، سرچشمه شیوه تفکروعمل ماست." ( ص- 17 )
برای این است که هرگاه کسی از من سؤال می کند " نمی دانم چرا در زندگی این همه بد شانس هستم " ؟ به اوتنها  یک چیز می گویم ! به او می گویم : چون اینطور " فکر می کنی ". 
اگر می خواهید از کسالت و ناملایمات رها شوید، باید به اندیشه های زیبا فکر کنید . اگر به طور واقعی مشتاق جذب یا دفع شرایطی خاص هستیم  قبل از هر چیز باید آنرا در درون اندیشه های خودمان بسازیم .

هیچ نظری موجود نیست: