۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۸, چهارشنبه

موفقیت از نوع دوم


مایكل فلپس پسر طلایی بازی‌های المپیك ۲۰۰۸پكن به خاطر كسب هشت مدال طلا در این بازی‌ها به یك ستاره ورزشی در جهان تبدیل شد اما كمتر كسی می‌داند كه هدف واقعی او از یاد گرفتن شنا، قهرمانی نبوده است.
نشریه The Sunبه نقل از وی نوشت، مادرش او را مجبور كرد شنا یاد بگیرد تا غرق نشود.
فلپس كه قهرمان محبوبش مایكل جردن اسطوره آمریكایی بسكتبال است، با اشاره به اینكه همه چیز از دعواهای دوران كودكی شروع شد، گفت: بچه‌ها عادت داشتند مرا اذیت كنند اما همین امر مرا به انسان بهتری تبدیل كرد.
فوق ستاره شنای آمریكا افزود: روزهایی بود كه در اتوبوس مدرسه بچه‌ها كلاه بیس بال مرا از پنجره بیرون می‌انداختند. جالب است چون همان كسانی كه این كارها را می‌كردند حال سعی می‌كنند كه با من دوست شوند اما پاسخ من به آنها نه است.
به گفته فلپس، شك و تردید معلم هایش به او، دلیل دیگری شد كه او برای ثابت كردن دل و جراتش، بیشتر و بیشتر تلاش كند.
وی اظهار داشت: یكی از معلم هایم در مدرسه متوسطه كه نامش را به خاطر ندارم گفت كه من هرگز موفق نخواهم شد. با شنیدن این حرف تصمیم گرفتم بیشتر تلاش كنم تا به او ثابت كنم اشتباه می‌كند. رسیدن به چیزی كه قبلا هیچكس موفق به انجام آن نشده بود، آرزویی بود كه به حقیقت پیوست.
فلپس ادامه داد: شنا به من كمك كرد به اختلال كم توجهی كه به خاطر بیش فعالی داشتم چیره شوم. نمی‌توانستم آرام یكجا بنشینم و تمركز نداشتم. شنا در آب و در یك خط به من كمك كرد بیشتر تمركز كنم و بدون توجه به این بیماری رشد كنم.
 حسن محمودی
شرکت سرمایه گذاری رشد و توسع آریا -سهامی عام

هیچ نظری موجود نیست: