۱۳۹۰ مرداد ۴, سه‌شنبه

در روزهایی که گرمای تورنتو از مرز ۴۰ درجه...

در روزهایی که گرمای تورنتو از مرز ۴۰ درجه گذشته است، سومین دوره از جشن بزرگ ایرانیان خارج از کشور با نام تیرگان و تحت عنوان «جاودانگی» از روز ۳۱ تیرماه به مدت سه روز در شهر تورنتو کانادا برگزار شد.
تیرگان جشنی است که با همکاری داوطلبانه ۳۰۰ ایرانی مقیم تورنتو و با مشارکت مالی ایرانیان ساکن این شهر و دولت کانادا هر دوسال یکبار در این کشور پذیرای ایرانیان و سایر ساکنان این منطقه است.

اجرای ۷۶ برنامه مختلف با حضور ۱۲۰ هنرمند ایرانی تیرگان را جشنواره ای متنوع با دربرگیری انواع سلیقه ها نشان می دهد.
برگزار کنندگان این جشن حضور ده ها هزار نفر ایرانی را در این برنامه تخمین زدند که همگی برای دیدن فیلم ، شنیدن موسیقی، نقالی و قصه خوانی گردهم آمده بودند.

در برنامه های تیرگان امسال ﻧﻤﺎﻳﺶ آثار ۳۴ ﻃﺮاح اﻳﺮاﻧﯽ ﺑﻪ همراه آثاری از ۱۰ هنرمند اﻓﺘﺨﺎرﯼ همچون ﺁﻳﺪﻳﻦ ﺁﻏﺪاﺷﻠﻮ، ﻣﺼﻄﻔﯽ اﺳﺪاﻟﻠﻬﯽ، ﺧﺴﺮو ﺑﻴﺎت، ﻣﺤﻤﺪ اﺣﺼﺎﻳﯽ، اﺑﺮاهیم ﺣﻘﻴﻘﯽ، ﻋﺒﺎس ﮐﻴﺎرﺳﺘﻤﯽ، ﻓﺮﺷﻴﺪ ﻣﺜﻘﺎﻟﯽ، ﻣﺮﺗﻀﯽ ﻣﻤﻴﺰ، ﻣﺤﻤﺪ رﻣﻀﺎﻧﯽ و ﻗﺒﺎد ﺷﻴﻮا پیش بینی شده بود.

کتابخوانی شهرنوش پارسی پور، نمایش کمدی موزیکال زهره و منوچهر به کارگردانی شاهرخ مشکین قلم، کارگاه ساخت عروسک برای کودکان و برگزاری کارگاه رایگان آموزش تنبک و تار و دف نیز از سایر برنامه های این جشن بود.
مشاهده یا نظر در مورد پست hassan mahmoudi»
پروژه Google+ به شما امکان می دهد تا اشتراک گذاری در وب را مانند اشتراک گذاری در زندگی واقعی انجام دهید.
پیوستن به Google+
شما این پیام را دریافت کرده اید زیرا hassan mahmoudi آنرا با armitamahmoudi.behnam@blogger.com به اشتراک گذاشته است. لغو اشتراک از این ایمیل ها.

هیچ نظری موجود نیست: