۱۳۸۷ اردیبهشت ۲, دوشنبه

خدایا این مملکت را از دشمن خشکسالی و دروغ حفظ فرما
قسمتی ار گفته های داریوش
به نظر اینجانب دروغ گفتن بدترین عیب یک انسان است
متاسفانه دروغ گفتن در بعضی از خانواده ها بیداد میکند
بطور مثال از همان کودکی به بچه دروغ میگویند که آقا دزده آمد
سوسک الان میاد میخوردت
بابا داره میره
و مثالهای بسیاری که هرکدام از ما دور ورمان می بینیم
همین دروغ گفتن های کوچک به بچه می آموزد که دروغ بد بد هم نیست و می توانی بگویی
خدا به داد ما برسد
من چند وقت پیش یک خانواده را دیدم که بین زن و مرد اختلاف افتاده بود مادر بزرگ خانم که مادر شهید هم بود و بسیار نماز خوان و باتقوا استدلال می کرد که دروغ مصلحتی زن می تواند به شوهرش بگوید
و اشکالی هم ندارد من که نفهمیدم و یا مثلا برای کسب منافع هر دروغی می توانی بگویی باور کنید ریشه بسیار از معضلات دروغ است دروغ ریشه همه فسادهاست
من نمیدانم مثلا نماز بخوانیم ولی دروغ بگویم وبعد استدلال کنیم کدام آیت اله گفته اگر نماز بخوانی و ایمانت قوی باشه میتوانی دروغ مصلحتی بگویی
دروغ باعث تزویر و ریا و منافق شدن می گردد
دروغ شخصیت را از انسان سلب می کند
دروغ اعتماد دیگران را سلب می کند
و وقتی اعتماد نباشد جامعه خانواده از هم پاشیده خواهد شد
من خودم حتی اگر مصلحتم هم نباشد دروغ نخواهم گفت
و نیازی به دروغ ندارم
شما تصور کنید دروغ مصلحتی مجاز و عرف باشد
آنگاه بسیاری از کارهای خلاف را انجام خواهی داد و دروغ خواهی گفت
ولی اگر باور داشته باشی دروغ کار زشت و گناه است آنگاه اگر بخواهی کار خلاف هم بکنی چون می دانی بعد از آن باید دروغ بگویی از خیر آن خواهی گذشت

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام مطالب شما بسيار زيبا و جالب است ولي من فكر مي كنم آدم بايد چيزي را بنويسد كه به آن عمل كند و نه تنها اعتقاد داشته باشد . من بارها ديده ام كه شما بسيار دروغ گفتيد و همينطور مادر و پدرتان .
هميشه خودت را جاي ديگران بگذار در موقعيت آنها و بگو اگه جاي آنها بودي چه مي كردي
اگر چيزي را از نزديكترينت مي خواهي اول خودت آن را رعايت كن