۱۳۸۸ فروردین ۲۷, پنجشنبه

سفر به ارمنستان - قسمت چهارم





من با خودم يك چمدان بزرگ پر از لباس و كفش برده بودم در حاليكه اصلا لازم نبود بالاخره سوار ماشين لادا شديم و برايمان موسيقي ارمني و روسي هم گذاشت جنوب ارمنستان احاطه شده از مناطق كوهستاني و سنگي و كمتر جاي را پيدا مي كني كه بشود خانه ساخت . جاده اي كه از مرز ايران و ارمنستان تا ايروان مي رود جاده باريكي است بدون علائم و حفاظا اين جاده دوطرفه است و اكثرا و بيشتر ماشينهاي سنگين تردد مي كنند بسيار بايد مواظب باشي البته تردد در اين جاده كم است و بسيار خلوت و همين خطر آن را افزايش مي دهد. حتما اگر با ماشين خود در ايام عيد و سرد به ارمنستان مي رويد زنجير چرخ فراموش نشود و لباس گرم عكس فوق منطقه قاجاران است در 7 فروردين ماه چنان يخبندان بود كه بسياري از ماشينهاي سنگين ايستاده بودنند و جرات حركت نداشتنند و در مسير حداقل سه تريلي را مشاهده كرديم كه چپ كرده است خلاصه كلام بسيار مواظب باشيد كمي كه از مرز ايران فاصله بگيريد وارد منطقه قاجاران ميشويد كه كوهستاني و سرد است اولين روستايي كه رسيديم متعجب شديم كه دختران چقدر لباسهاي شيك مي پوشنند اكثرا چكمه چرمي كه تا زانو مي آيد و شورتك لي مي پوشنند به اين روستا كه رسيديم در يه بغالي ايستاديم كه كمي خوراكي بگيريم جالب بود توي بغالي پر بود از مشروبات الكي و نكته بعد نصب اتيكت قيمت بود كه دوستان من كه در ايران مشروبات الكي ممنوع است و قيمتها بسيار بالا متعجب شده بونند مثلا آبجو به پول ايرا 900 تومان ويسكي 43 درصد 9000 تومان مشروب سه ساله 8500 تومان دوستان من چندتا آبجو گرفتنند و سوار ماشين شديم و به حركتمان ادامه داديم. هر كاري كه كرديم راننده آبجو نخورد و فقط مي كفت پليس

هیچ نظری موجود نیست: