۱۳۸۹ آبان ۸, شنبه

هفتم آبان روز کوروش بزرگ بر همگان شاد باد

فرمان کوروش کبیر؛ کوروش بزرگ، نماد انسان متمدن و با شکوه، نه صرفا برای ایران و ایرانی بلکه میراثی جاودانه در دفاع از حقوق انسانی وشهروندی و از بین بردن تبعیض علیه بشریت در تاریخ از خود برجای گذاشته است...«آنگاه که بدون جنگ و پیکار وارد بابل شدم، همه مردم گام های مرا با شادمانی پذیرفتند... نگذاشتم رنج و آزاری به مردم این سرزمین وارد آید. برده داری را برانداختم، به بدبختی آنان پایان بخشیدم...» کوروش بزرگ






..اینک که به یاری مزدا، تاج پادشاهی ایران و بابل و کشورهای جهات اربعه را به سر گذاشته ام، اعلام می کنم:


که تا روزی که من زنده هستم و مزدا توفیق پادشاهی را به من می دهد، دین و آیین و رسوم ملت هایی که من پادشاه آنها هستم، محترم خواهم شمرد و نخواهم گذاشت که حکام و زیر دستان من، دین و آئین و رسوم ملت هایی که من پادشاه آنها هستم یا ملت های دیگر را مورد تحقیر قرار بدهند یا به آنها توهین نمایند. شکوه وعظمت کوروش بزرگ در بخشندگی و برقراری قانون و عدالت بود، وبا آنکه ابرقدرت دوران خویش بود، اما هرگز در پی استعمارو تحکیم قدرت جاه طلبانه برنیامد و برای نجات انسان های تحت ظلم و استبداد به پیکار برخاست و نظم و عدالت را در همه جا برپا نمود و اینگونه گوهری درخشان مزین تاریخ شد.


روز کوروش کبیر برهمگان شاد باد

هیچ نظری موجود نیست: