۱۳۸۹ اسفند ۲۶, پنجشنبه

تامي‌تاک؛ روشي براي حذف چربي شکمي

جراحي آبدومينوپلاستي با رايج‌ترين شيوه آن، يعني «تامي‌تاک»، يکي از عمده‌ترين اعمال جراحي براي کاستن حجم چربي و پوست قسمت‌هاي تحتاني و ميانه شکم است که عضلات جدار شکم نيز در آن جمع شده و منظم دوخته مي‌شوند. اين عمل، ظاهر نامناسب شکم را اصلاح مي‌کند ولي يک اسکار (جاي محل برش جراحي) را براي هميشه بر جاي خواهد گذاشت که در زير شکم در فاصله دو سر لگن ديده مي‌شود.
اين که چه کسي بهترين کانديدا براي انجام اين کار است، تنها با مشاوره پزشک جراح مشخص مي‌شود اما به طور کلي مي‌توان گفت که بهترين گزينه براي اين عمل، مردان و زناني هستند که شکم چاق و بزرگ و پوست افتاده شکم براي آنها مشکلاتي ايجاد کرده که با رژيم يا روش‌هاي غيرجراحي درمان نمي‌شود. همچنين خانم‌هايي که بعد از چند زايمان با ظاهر چروک‌خورده شکم‌شان مشکل دارند و عضلات شکم آنها شل شده، گزينه مناسبي براي اين عمل هستند. زنان بعد از بارداري بايد منتظر بمانند تا عضلات عرضي شکم آنها به حالت اول خود بازگردد. چنانچه جاي زخمي روي شکم وجود دارد (در جراحي‌هاي قبلي ناحيه شکم) ممکن است بعد از عمل، آن اسکار، غيرطبيعي‌تر به نظر برسد.
آبدومينوپلاستي گاهي اعتماد به نفس و ظاهر شما را بهبود مي‌بخشد اما هميشه ظاهري مطلوب نخواهد داشت. لذا قبل از عمل به خوبي فکر کنيد و با جراح خود مشورت نماييد.
هزاران مورد آبدومينوپلاستي در هر سال با موفقيت انجام مي‌شوند و زماني که به وسيله يک جراح مطلع و خبره انجام مي‌گيرند و نتايج آنها عمدتا مثبت است ولي در بعضي موارد، عوارض بعد از جراحي مانند عفونت و لخته‌هاي خوني ديده مي‌شود که معمولا مي‌توان آن را به وسيله دارو و آنتي‌بيوتيک درمان کرد. تاخير در بهبود مانند ديرجوش خوردن زخم و اسکارهاي بدشکل ممکن است نياز به يک عمل جراحي مجدد داشته باشد که براي جلوگيري از آن توصيه مي‌شود کشيدن سيگار قطع شود تا ريسک تاخير در بهبودي زخم برطرف شود. همچنين با پيگيري دقيق توصيه‌هاي جراح، شما مي‌توانيد ساير خطرات جراحي را مرتفع سازيد. در مشاوره اوليه، جراح، سلامت شما را ارزيابي مي‌کند و شکم‌تان را معاينه مي‌نمايد و با بررسي پوست شما نتايج عمل را بررسي مي‌نمايد. مطمئن باشيد که بايد همه‌چيز را به جراح‌تان بگوييد و نيز بايد مصرف داروهايي مانند ويتامين‌ها و ساير انواع دارو را به او توضيح دهيد. به هر حال اين جراحي نيز مانند هر جراحي ديگري ممکن است با عوارضي همراه باشد که براي کاهش اين عوارض بايد قبل از جراحي با پزشکتان مشورت کنيد.
منبع:www.salamat.com

هیچ نظری موجود نیست: