۱۳۹۱ خرداد ۶, شنبه

کلاس کائنات ، انسان ، عشق( جلسه 29 _ خانه تکانی ذهنی)

سلام و سلام و سلام و سلام و سلام و سلام و سلام. با جلسه ی بیست و نهم از کلاس کائنات در خدمتتون هستم با ادامه ی درس خانه تکانی ذهنی و در لابلای اون ادامه ی قوانین سیستم آرزوها.

اگه درسهای نیمه ی تاریک رو خونده باشین حتما" بیاد دارین که یه مبحثی بود به نام " تکرار شدن درسهای زندگی! " و در این مورد بود که قوانین ذهنی می گویند که "درسهای زندگی تو اینقدر تکرار می شوند تا تو درسی رو که باید از اون بگیری ، بگیری!" این درسهای زندگی می تونه تکرار شدن ورود یک تیپ خاصی از آدمها در اطرافیان ما باشه یا تکرار شدن یک اتفاق یا حتی به دفعات مکرر برآورده نشدن آرزوهای ما! پس اگه مدام آرزومون به انواع و اقسام شکلها برآورده نمیشه حتما" یکی از همون درسهائیه که داره توی زندگی ما تکرار میشه پس باید درس لازم رو بگیریم تا آرزو مون برآورده بشه! بنابراین :

قانون 33 سیستم آرزوها _ اگه برآورده نشدن آرزوتون مثل یک درس تکراری مدام داره توی زندگیتون تکرار میشه پس باید درس لازم رو دریافت کنین تا اون آرزو برآورده بشه!

 شما می تونین به درسهای نیمه ی تاریک رجوع کنید و این مبحث رو مطالعه کنید.
حالا من می خوام مسایلی رو که در این مورد در رابطه با خونه تکونی ذهنی وجود داره ، بهتون بگم.
یک قانون مهم: الگوهای مکرر، نیاز های ما را نشانمان می دهند!
یعنی اینکه هر کدوم از عادتهای ما، و تجربه های ما در زندگی، به خاطر اینه که در درون ما یه چیزی وجود داره که به اون الگوهای تکراری نیاز داره! به قول" لوئیز هی " درون ما چیزی هست که به چربی و روابط ناخوشایند و شکستهای پی در پی و سیگار و خشم و فقر و کار خلاف و هر چه که مشکل ماست، نیاز دارد!!! یعنی حتما" در درون ما نیازی به بودن شرایط موجودمون وجود داره و الا دچار شرایط فعلی نمی شدیم! زمانی که این نیاز از بین بره،ما تمایلی به پرخوری، یا کشیدن سیگار، یا الگوی منفی یا هر چیز دیگه ... رو نخواهیم داشت!( این یعنی همون چیزهایی که توی نیمه ی تاریکمون هم پنهانش کردیم! )شاید باورش سخت باشه که ما به خاطر نیازی در درونمون اینقدر چیزهای بد رو به خودمون جذب کنیم اما واقعیه! حتی اگه هنوز تمرینات نیمه ی تاریک رو انجام ندادین یا اینکه اون تمرینات رو انجام دادین اما باز هم نمی دونین اون نیاز و علتش چیه ، فرقی نمی کنه!تمرین زیر رو حتما" انجام بدین.

6 _ اشتیاق برای رها کردن نیاز : جلوی آینه باستید و توی چشمهای خودتون نگاه کنید و بارها تکرار کنید:"من مشتاقم که نیاز به مقاومت ، یا نیاز به سردرد ، یا نیاز به اضافه وزن، یا نیاز به طرد شدن، یا نیاز به بی پولی ، یا هر چیز دیگر.... را رها کنم."
(فراموش نکنین تا نیازتون به این نیاز درونی از بین نره، جملات تاکیدی مثبت فایده ی زیادی براتون نخواهد داشت!)

یکی از مهمترین نیازهایی که باید رها بشه تا ما به آرزوهامون و آرامش واقعی برسیم، رها کردن نیاز به بی ارزش بودنه! چون همونطور که گفتم تا خودمون رو لایق دریافت موهبتها ندونیم، چیزی هم دریافت نمی کنیم! بنابراین:

_ تمرین: مدام تکرار کنید: من مشتاقم که نیاز به بی ارزش بودن را رها کنم.من ارزش بهترین چیزهای زندگی را دارم و اکنون همه ی آنها را خواهم پذیرفت!
بیشتر افراد در این مرحله از تمرینات احساس می کنند چون هنوز کار خاصی نکردند یا هنوز دقیق این نیاز های درونی رو کشف نکردند و  یاکشف بزرگی در مورد نیمه ی تاریکشون انجام ندادند پس شاید هنوز نتونند نیاز های درونشون رو رها کنند و شرایط بدشون رو تغییر بدهند و به  آرزوشون برسند! بنابراین حتما" بعد از انجام تمرین جمله ی تاکیدی بالا ، تکرار کنید که :
چون چند روزی را صرف تکرار مدام و تاکید بر این جمله کنم، اثر بیرونی الگوی مسامحه ام نیز خود به خود ناپدید می گردد.چون در درونم الگوی ارزشمند بودن را می آفرینم، دیگر نیاز ندارم که خیر و صلاحم را به تعویق بیندازم!
چند بار این جملات رو با اشتیاق بگین.اگه دوستی در این تمرین کمکتون می کنه، باید از شما بپرسه که آیا این اندیشه واقعا" خواسته ی راستین شماست یا نه؟اگه به تنهایی این تمرین رو انجام می دین ، بلند از خودتون سوال کنین که آیا به راستی این را می خواهم؟ باز در آینه نگاه کنید و با چند بار تاکید کردن خودتون رو مجاب کنید که " این بار کاملا" آماده هستم تا از اسارت گذشته بیرون بیایم. "

نکته ی مهم _ خیلی از مردم در  مرحله ای که باید بگویند که مشتاق رها کردن نیاز هستند، می ترسند! چون نمی دونند که چه طوری قراره این رها کردن رو انجام بدهند و فکر می کنند تا وقتی که جواب همه ی سوالات خودشون رو نگرفتن ، نمی تونن خودشون رو متعهد به انجام کاری بکنند. یادتون باشه که این ها همه علامت مقاومت بیشتره! پس تنها کاری که باید بکنید انجام این تمرینه و گذشتن از این مرحله!
لازم نیست چگونگی انجام این رها کردن و تغییر رو بدونیم! تنها چیزی که لازمه ، داشتن اشتیاق برای این کاره!خرد کائنات یا ذهن نیمه هشیار شما ، خود به انجام چگونگیها خواهد پرداخت.هر اندیشه ای که به ذهنتان بگذره و هر کلامی که بر زبانتون جاری بشه، پاسخ خواهد یافت و نقطه ی اقتدار در همین لحظه است!


7_ باز یافتن اقتدار خود در برابر هر چیزی که آزارمان می دهد:

معمولا" ما در مورد خیلی از آرزوهامون  از همون آغاز در اعماق وجودمون، احساس شکست می کنیم! و بعد که برآورده نمیشه، در اعماق ذهنمون اون رو به دلایل بیرونی مختلفی نسبت می دیم مثل بد بیاری، بدجنسی دیگران، یا حتی شروع به انتقاد از خودمون می کنیم و برآورده نشدن آرزومون رو به بی عرضگی یا بد بودن خودمون نسبت می دیم و در پی اون احساس در مانده بودن و شکست بیشتری می کنیم!
یادمون نره که حضرت عیسی فرمودند " اگر چیزی را می خواهی چنان رفتار کن که گویا آن را پیشاپیش ستانده ای! " شاید در آداب دعا کردن خودمان در اسلام هم دیده باشید که می گویند در پایان دعا خداوند را شکر کن که حاجات تو را برآورده خواهد کرد! " نمی خوام زیاد وارد این بحث بشم اما اگه دعای بعد از زیارت عاشورا رو در مفاتیح نگاه کنید می بینید که چند بار در انتهای اون تکرار میشه که : خدایا من در حالی این دعا رو به پایان می برم که از همین حالا منتظر دریافت حاجتم هستم!" و ..
در واقع در تمام ادیان آمده وقتی از خداوند حاجتی را می خواهی به او توکل کن و بعدش نا امید نباش! "این یعنی اقتدار شخصی ات رو حفظ کن و احساس درماندگی نکن که امکان نداره من این حاجتم رو بگیرم!"(در همین رابطه کندن گودال رو قبلا" در سیستم آرزوها توضیح داده ام)
ما باید در برابر هر شرایط نا مساعدی قدرتمند باشیم. قدرتمند نبودن و ضعف این پیام رو به ضمیر نا خودآگاه ما و کائنات مخابره می کنه که : من ضعیف تر از اونی هستم که بتونم شرایط رو به نفع خودم تغییر بدم! " بنابر این اگه آرزویی دارید که برآورده نمی شه، یا بیماری ای که درمان نمی شه یا مسئله ای که حل نمی شه، اول باید باور کنید که الگویی در درون شما این رو آفریده! پس حتی برآورده نشدن اون آرزو هم  به نوعی اقتدار شما بوده !( اما در جهت وارونه عمل کرده! ) پس نباید احساس درماندگی و قربانی بودن کنیم! پس این تمرین رو انجام بدهید :

تمرین :وقتی می خواهیم وضعی را عوض کنیم، باید هر وقت به آن فکر می کنیم ، تکرار کنیم که : من مشتاقم تا آن الگوی درونم را که این وضع را می آفریند، عوض کنم! " به محض گفتن این جمله، از طبقه ی قربانی بیرون می جهید! دیگه درمانده نیستید و اقتدار خودتون رو تائید می کنید! چون معنی این جمله اینه که : " من دارم می فهمم که خودم به وجودش آورده ام! اکنون اقتدارم را باز پس می گیرم! عقیده کهنه را رها می کنم و می گذارم که پی کار خودش برود! "

بنابراین قانون 34 سیستم آرزوها می گه :

قانون 34 سیستم آرزوها _اگر می خواهید چیزی را به دست بیاورید، اول باید اقتدار شخصیتان را در برابر آن آرزو باز یابید !

نکته ی بسیار مهم _گاهی وقتی برای رها کردن الگویی می کوشیم ( و معمولا" به محض آغاز تمرینات ذهنی و خصوصا" کار با جملات تاکیدی )می بینیم که مدام کار بدتر میشه! این نشانه ی منفی ای نیست!  مثلا" داریم آرزو می کنیم که ثروت بیشری به دست بیاریم یک دفعه کیف پولمون رو گم می کنیم! یا درگیر بهبود روابطمون با فردی هستیم و همون موقع نزاع بزرگی توی زندگیمون پیش می آد! یا به بهبود سلامتمون مشغولیم و سرما می خوریم! یا...فراموش نکنید وقتی مشکل در مسیر دیگری شروع به تغییر می کنه، برای اینه که ما به بینش بالاتری در این باره برسیم و در واقع ریشه های درونی تری رو کشف کنیم! که من، راه  اون رو ، در شماره ی  بعدی ( 8) می گم.

8 _ پله پله تغییر دادن جمله ی تاکیدی مربوط به رها کردن نیاز:

معمولا" افراد می پرسند " یک جمله ی تاکیدی مربوط به رها کردن نیاز _( مشتاقم نیاز به ...را رها کنم)_ چه طور مشکلات ما رو گره گشایی می کنه؟ جواب اینه که گاهی باید پله پله جملات تاکیدی رو تغییر داد والا به نتیجه نمی رسید! ( این رو حتما" به یاد داشته باشید! هر جمله ی تاکیدی متعلق به شما نیست! و هیچ کس بهتر از خودتون نمی تونه کشف کنه که شما چه جمله ای رو باید تکرار کنید! ) اما راه پله پله رسیدن به این جملات تاکیدی مربوط به رها کردن نیاز رو، با یه مثال خیلی قشنگ بهتون می گم!

مثال:" لوئیز هی " مثال بسیار زیبایی داره و من حیفم می آد که این مثال رو از قول خود اون نگم! اون می گه "مثلا"  برای بهبود زندگیتون با همسرتون یا دیگران، تصمیم می گیرید سیگار خودتون رو ترک کنید و مدام می گید : من مشتاقم که نیاز به سیگاری بودن رو رها کنم! "بعد یکدفعه می بینید در روابطتون با دیگران دچار مشکلات جدیدی شدین! نا امید نشید! این نشونه ی اینه که این فرایند سرگرم کار خودشه!

حالا از خودتون باید سوالهای مختلفی بپرسید که :" آیا من مشتاقم که روابط نا خوشایند رو رها کنم؟ آیا سیگار فضایی دود آلود آفریده بود که نمی گذاشت دریابم که این روابط تا چه اندازه نا مطلوب هستند؟ چرا من چنین روابطی را می آفرینم؟ "
در این جا شما پی می برید که سیگار فقط یک عارضه است نه علت!حالا باید مدام تکرار کنید : " من مشتاقم نیاز به روابط نا آسوده را رها کنم! " بعد کم کم در می یابید که اگه بعضی روابط شما رو نا آسوده می کنه، بخاطر اینه که توی اون مدام از شما انتقاد شده! حالا باید تکرار کنید که : " من مشتاقم که نیاز به مورد انتقاد قرار گرفتن رو رها کنم! " حالا باید سعی کنید درباره ی انتقاد فکر کنید.خصوصا" به کودکیتون.آیا در کودکی انتقادهای زیادی از شما می شد؟ خوب ! وقتی در می یابید که در کودکی انتقاد های زیادی رو تحمل کردین، به این کشف می رسین که " کودک درون شما" تنها زمانی احساس " در خانه بودن " می کنه که از اون انتقاد بشه!!! شیوه ی پنهان شدن شما، از این امر، " فضایی دود آلود " آفریده! یعنی همون سیگاری بودن!!! ( بعدا" در مورد کودک درون انشاالله با هم صحبت خواهیم کرد)
پس حالا باید از جملات تاکیدی برای بخشش کسانی که شما رو مورد انتقاد قرار دادن ، استفاده بکنید!و بگید : " من مشتاقم که فلانی را ببخشم! " حالا با تکرار این جمله ی تاکیدی و انجام تمرینات بخشایش در مورد اون آدم، به مرور احساس می کنید کشش شما به سیگار هم کم شده و افرادی هم که در زندگیتون قرار می گیرند، دیگه از شما انتقاد نمی کنند! اینجا کشف می کنید که تازه نیاز خود را رها کرده اید!

فراموش نکنیم که به انجام رسیدن این کار زمان می بره.اما بهتون قول می دم اگه با پشتکار و ملایمت پیش برید، و هر روز چند دقیقه رو آروم بنشینید و به این فرایند دگرگونی در خودتون فکر کنید، " استاد درونتون " پاسخ شما رو می ده و راهنمائیتون می کنه که توی پله ی بعدی نیاز به چه چیزی رو باید رها کنید! به هدایت باطنیتون اعتماد کنید!

خوب! باز هم طولانی شد! لطفا" این تمرینات رو انجام بدید. شب قبل از خواب به همه این مسایل خوب فکر کنید و آروم باقی بمونید تا خرد درونی مسایل ناشناخته ی زیادی رو در باره ی خودتون به شما آشکار کنه! ( البته بعدا " در قسمت مراقبه ها ما تمرینات زیادی با هم خواهیم داشت) منتظرم باشین و توی این شبهای عزیز من و خانوا ده ام رو هم از دعای خیرتون بی نصیب نگذارید!

خدایا! کمکمان کن تا نیاز به مقاومت در برابر تغییرات را رها کنیم! آمین!

هیچ نظری موجود نیست: