۱۳۹۱ خرداد ۱۱, پنجشنبه

بهترین راههای ثروتمندشدن

بهترین راههای ثروتمندشدن
دسته بندي : توانگری 17/1/1390 - 22:53:00


ثروت و ثروتمند شدن

رسیدن به ثروت و مکنت از آرزوهای دیرینه بشر بوده است. اگر ثروت را به معنای عام بگیریم شامل همه امکانات مادی و معنوی منجمله هوش-دانش و آگاهی نیز می شود. وقتی عمیق تر به موضوع کنیم به این نکته می رسیم که ثروت های مادی نیز منبع معنوی دارند. اگرچه در نظر عوام این دو موضوع متضاد یکدیگر نشان داده شده اند. به طور مثال اگر شما درآمد خوبی دارید، موضوعاتی مثل وظیفه شناسی ، وجدان کاری، علاقه به کار و میل به پیشرفت و... نیز بخش هایی از ثروت شما تشکیل می دهند و صفات متضاد آنها بخش هایی از فقر شما هستند.


اصولا ۲ نوع ثروت وجود دارد: ۱-ثروتی که از راه تولید و سازندگی به وجود می آید ۲-ثروتی که از محل ثروت های خلق شده قبلی برداشته می شود.
ثروت نوع اول پشتوانه معنوی داشته وبر خلاف ثروت نوع دوم بالطبع زوال ناپذیر است چون منبع آن تمام نشدنی است. تاکنون کسی نگران تمام شدن مواهبی مانند عشق یا ایمان یا اراده نشده است بنابراین مشتقات مادی آنها همواره قابل وصول است.
فقیر یا ثروتمند شدن نیز مانند سایر موضوعات زندگی به عقاید و باورهای ضمیرناخودآگاه ما بستگی دارد. عقیده و باور آن چیزی است که به ما اطمینان و دلگرمی می دهد و با دقیقا براساس آن به فعالیت خودجوش می پردازیم. اگر در مورد ثروت نگرش خوبی نداشته باشیم خود بخود از آن دور می شویم و بالعکس. متاسفانه در کشورهایی مثل کشور ما ثروت بیشتر به عنوان اندوخته ای برای آینده تلقی می شود چون ما امروز برای امروز زندگی نمی کنیم و قرار است روزی در آینده زندگی خوبی داشته باشیم!! این موضوع ریشه در تاثیرات تاریخی و محیطی دارد که همواره نوعی نگرانی و ترس از آینده را در اکثریت ایجاد کرده است. منظور این نیست که به فکر آینده نباشیم، اما می توانیم آن طور که باید از امکانات زمان حال استفاده کنیم.

عوامل بازدارنده کسب ثروت از دانشمندان:
1-داشتن دید منفی در مورد ثروت 2-لذت نبردن از پول درآوردن 3-نداشتن راهبرد مناسب 4-شرطی نشدن به کسب ثروت 5-برخوردار نبودن از هنر خرج کردن 6- رضایت از وضعیت فعلی مالی 7-پشت سر نگذاشتن بحران های مالی (عدم استقامت).

در طبیعت 2 قانون جالب وجود دارد: 1-هر چه بیشتر استفاده کنی، بیشتر به دست می آوری 2-از هرچه استفاده نکنی آنرا از دست خواهی داد !! این قوانین هم شامل موضوعات مادی و هم معنوی می باشد. به طور مثال هر چه بیشتر عشق و محبت را ابراز کنید، این دو در شما بیشتر می شوند. چون چرخه ی انرژی در شما روان تر و فعال تر می شود وشما انرژی جدید بیشتری دریافت می کنید. پول هم به همین صورت است هر چه آن را بیشتر و بهتر خرج کنید بیشتر آن را کسب می کنید چون به گردش اقتصادی آن کمک بیشتری کرده اید. به عبارت دیگر، طبیعت فقط پس از حرکت و مصرف شدن مادیات و معنویات ما، برای ایجاد جایگزین جدید اقدام می کند.
آنتونی رابینز که خود یک ثروتمند بزرگ است می گوید: همواره 10 درصد از درآمد ماهیانه خود را در هر موقعیت مالی که قرار دارید ببخشید. زیرا این کار رمز پایداری دارایی شماست. (در ادیان مختلف هم تحت عناوین مختلف به موضوع تاکید شده است). این موضوع یک عقیده و باور است. فردی که این باوررا ندارد مفاد ضمیر ناخودآگاهش این سوألات را مطرح می کند: برای چه باید 10 درصد درآمد خود را ببخشم؟ یا چرا من؟ دیگران بروند این کار را بکنند. یا از کجا معلوم این فرضیه درست باشد؟ پس خودم چی؟!!! ضمن اینکه علوم فیزیکی مانند ریاضی و حسابداری در این خصوص کاهش ارقام دارایی را نشان می دهند نه افزایش آن را. در پاسخ باید بگوییم به همین دلیل است که بشر به متافیزیک و علم ماوراء الطبیعه می پردازد. چون این علم به عنوان مکمل مطالبی را برای ما روشن می کند که علوم فیزیکی قادر به توضیح آن نیستند.
گاهی اوقات لازم است انسان کاری را تجربه کند و سپس ماحصل آن را به عنوان باور جدید در ضمیر ناخودآگاهش ثبت کند. اگر این موضوع را باور نمی کنید، آنرا برای مدتی امتحان کنید. در توضیح دستورالعمل فوق در علم روانشناسی مطالب جالبی ارائه شده است. اول اینکه وقتی شما می بخشید، مغز شما باور می کند که فردی لارژ و سخاوتمند هستید. سپس روحیه و انرژی شما بالا می رود و مغز خلاق شده و فعالیت های خود را به ویژه در زمینه های مادی افزایش می دهد. دوم اینکه همان طور که گفته شد، شما گردش چرخه انرژی و تعامل با کائنات را فعال کرده اید. اگر چهره و حالات افراد سخاوتمند با بخیل را مقایسه کنید این تفاوت را حس می کنید. مثال دیگر، بنگاه های کارآفرینی است که اولین بار در آمریکا تاسیس شدند. موسسان این بنگاه ها با این راز آشنا بودند و این کار که ابتدا به عنوان یک کار خیریه آغاز شد، بعدا سود های هنگفتی را نصیب موسسان و سهامداران آن کرده و هر دو هدف را تامین نمود. پس فردی که با تکنولوژی فکر و باور سازی آشنایی دارد، می تواند موفقیت های مالی فراوانی کسب نماید
.
عقاید نیرومند برای ثروتمند شدن:
1-هر چه بیشتر ببخشید، بیشتر دریافت می کنید 2-هر چه بیشتر استفاده کنید، بیشتر دریافت می کنید. 3-خود را لایق داشتن ثروت بدانید 4-شکرگزار و قدردان نعمت ها باشید (تمرکز روی داشته ها)
روش های ثروتمند شدن:

1-بخشیدن بیشتر و داشتن طبع بلند
۲-استفاده از همه ی امکانات
3-تعیین سطح مالی مورد انتظار و تمرکز بر آن
۴-شرطی کردن خود به ثروت هر روز
۵-یافتن الگو
۶- خود را لایق ثروت هنگفت دانستن
۷-شکرگزاری و قدردانی و تمرکز بر داشته ها
۸-پیگیر بودن در جمع آوری سرمایه
۹-سرمایه گذاری ۱۰ درصد از درآمد در هر موقعیتی
۱۰- پرداخت بدهی در اولین فرصت
۱۱-امروز برای امروز زندگی کردن
۱۲-داشتن احساس ثروتمندی

هیچ نظری موجود نیست: