۱۳۸۷ تیر ۶, پنجشنبه

آموزش جذب ثروت و چيزهاي خوب براحتي و آساني

آموزش جذب ثروت و چيزهاي خوب براحتي و آساني
افزايش كارايي و قدرت
ابتدا مي خواهم قدرت تفكر را درك كنيد.ترس يك شبه،موي انسان را سفيد كرده است.به يك زنداني محكوم به مرگ گفته شد كه اگر به يك آزمايش رضايت بدهد و از آن جان سالم به در برد،آزاد خواهد شد.زنداني راضي شد.هدف اين آزمايش اندازه گيري نهايت ميزان خوني بود كه انسان با از دست دادن آن زنده مي ماند. قرار شد خوني از يك بريدگي در پاي زنداني بچكد. بريدگي بسيار كوچكي روي پاي او ايجاد كردند كه عملآ خون زيادي از آن بيرون نيامد.اتاق را تاريك كردند و منبع آبي را در اتاق گذاشتند كه چكه مي كرد. زنداني فكر مي كرد كه صداي چكيدن قطراتي كه مي شنود،از پاي او است. صبح روز بعد زنداني از ترس مرده بود. مثال فوق كمي قدرت تمركز را براي شما روشن تر كرده و درك شما را از آن كاملتر مي كند.از طريق قدرت فكري متمركز مي توانيد خود را آنگونه كه مي خواهيد تغيير دهيد. با تمركز مي توان كارايي و قدرت خود را فزايش داد.
اهميت كنترل
انواع افكار مثبت و منفي شما را احاطه كرده است و مطمئنآاگر در خود نهش رواني مثبتي ايجاد نكنيد،بعضي از اين افكار منفي را جذب مي كنيد. با بررسي رفتارهاي مضر از قبيل اضطراب،نگراني،نااميدي،دلسردي و غيره كه نتيجه افكار كنترل نشده است، به اهميت كنترل پي مي بريد. وضيت كنوني شما نتيجه طرز فكر شماست. هنگامي كه در خيابان قدم مي زنم و به چهره افراد مختلف نگاه مي كنم،مي توانم بگويم چگونه زندگي را سپري كرده اند. چهره ي آنها همه چيز را نشان مي دهد. هنگام نگاه به چهره اين افراد،ناخو د آ گاه اين فكر به ذهنم خطور مي كند كه چقدر عمر خود را هدر داده اند.
درك قدرت تفكر
درك قدرت تفكر،توانايي هايي در شما ايجاد مي كند كه هرگز در خواب هم نمي توانستيد ببينيد. هرگز فراموش نكنيد افكار شما سازنده ي محيط و دوستي هاي شماست و با تغيير افكار شما محيط و دوستان شما نيز تغيير مي كنند.آيا اين درسي عملي براي آموختن نيست؟ افكار خوب، سازنده و افكار بد مخرب هستند. تمايل به درستكاري نيروي عظيمي به همراه دارد. ازشما مي خواهم كه كاملآ اهميت افكار خود را درك كنيد و شيوه ارزش دادن آنها را فرا بگيريد. بفهميد كه افكار شما از طريق مجراهايي نامرئي به شما رسيده و بر شما تاثير مي گذارند.
جلب حسن نيت و اعتماد مردم
اگر در ذهن خود افكاري متعالي بپروريد، با اشخاصي با استعداد هاي ذهني مشابه ارتباط برقرار مي كنيد و مي توانيد به خود كمك كنيد.اگر افكار شما نيرنگ آميز باشد،سر و كار شما با افرادي خواهد بود كه سعي در فريب شما دارند.اگر افكار شما از نوع افكار درست باشد،به اطرافيان خود حس اطمينان القاء خواهيد كرد. با جلب حسن نيت سايرين،اعتماد به نفس و قدرت شما افزايش مي يابد.به زودي به ارزش فوق العاده افكار خود پي مي بريد و در مي يابيد كه حتي در شرايط بسيار دشوار هم مي توان خونسردي خويش را حفظ كرد.افكار درست و حسن نيت،شما را با افرادي كه در دنيا به جايي رسيده اند،هماهنگ مي كند.اين افراد در مواقع لزوم مانند بسياري از مردم به شما كمك خواهند كرد. اكنون مي دانيد كه چرا تمركز افكار در مسير درست تا اين حد مهم است. بسيار ضروري است كه مردم به شما اعتماد داشته باشند. هنگامي كه دو نفر براي بار اول با هم برخورد مي كنند،فرصت بررسي و تحقيق در مورد همديگر را ندارند و يكديگر را طبق غريزه(كه اغلب قابل اعتماد است)ميپذيرند.

افكار سازنده،كالبد زندگي
شخصي را مي بينيد و رفتار او شما را مشكوك مي كند.احتمالآ علت آن را نمي توانيد توضيح دهيد،اما چيزي به شما ميگويد:«با اين شخص معاشرت و معامله نكن،زيرا در اين صورت پشيمان مي شوي.» اعمال،زاده افكار هستند،پس مراقب افكار خود باشيد.افكار شما قالب كالبد زندگي شما را مي سازند. هميشه نيروي معنوي در اختيار افكار شماست و هنگامي كه شايستگي آن را پيدا كنيد، بدون تلاش زياد تمام خوبيها را جذب مي كنيد.
جذب تمام خوبيها بدون تلاش زياد
اشعه هاي خورشيد بر باغچه ها مي تابد، ولي مي توانيم درختاني بكاريم كه مانع رسيدن نور به زمين شوند.نيروهايي نامرئي آماده كمك به شما هستند،به شرط اينكه با افكارو اعمال خود مانع آنها نشويم.اين نيروها در سكوت عمل مي كند.
«هر چه كني كشت،همان برويد.»
شما در نيروهايي تمركز كرده ايد كه اگر پرورش يابند سعادتي وراي تصور به ارمغان مي آورند.اغلب افراد با عجله از ميان وقايع زندگي عبور مي كنند و عملآ هر چه را مي يابند بيرون مي اندازند.با تمركز مي توان زندگي خود را متحول كرد و دستاوردهاي بسيار بيشتري بدون تلاش زياد كسب كرد.به دقت در وجود خود بنگريد و عظيم ترين دستگاهي را كه تا كنون ساخته شده كشف كنيد.
تمرين سكوت عاقلانه
به منظور عاقلانه صحبت كردن بايد دست كم قسمتي از تمركز نيروها ي استعدادها را صرف موضوع مورد نظر كنيد.در هنگام صحبت كردن،در نيروهاي متمركز ذهن تداخل ايجاد مي شود زيرا صحبت كردن توجه را به بيرون معطوف مي كند و بنابراين نميتوان ميزان تمركز در اين هنگام را با سكوت عميق حاكم بر ذهن نا خود آگاه كه افكار عميق و نيروهاي خاموش با توان بالا در آن نمو مي كنند،مقايسه كرد.لازم است پيش از گفتار معقول،سكوت كنيد.انسان واقعآ هوشيار و با ثبات كه ذر شرايط دشوار قادر است عاقلانه صحبت كند،كسي است كه در سكوت تمرين كرده است.اكثر افراد،سكوت را نمي شناسند و گمان مي كنند سكوت كردن راحت است،اما چنين نيست. در سكوت واقعي به اصل دروني متصل مي شويم و نيروها،آرام مي شوند.دليل اين آرامش آن است كه اين نيروها در حالتي قدرتمند يا فراتر از محدوده ارتعاشاتي هستند كه گوش خارجي ما آنها را بشنوند. كسي كه آرزو دارد بالاتر از افراد معمولي شود،بايد راه هايي دروني به سوي اصل مطلق و قادر مطلق يعني خداوند متعال براي خود بگشايد. مي توان اين كار را از طريق تمرين تمركز، فكر مداوم و هوشمندانه انجام داد.
افكارهايي كه بايد هميشه در ذهن داشته باشيم
اين افكار را هميشه در ذهن داشته باشيد:1)در سكوت به خود برترم اجازه مي دهم كنترل كامل بر من داشته باشد.2)با خود برترم صادق خواهم بود.3)نسبت به درك خود از درستي، وفادار خواهم ماند.4) مي دانم به نفع من است كه به اهداف مهم خود وفادار بمانم.5)از خود تقاضاي ياري مي كنم تا بتوانم به خاطر خود و ديگران عاقلانه عمل كنم.
تمركز بر شجاعت حياتي ترين عنصر موفقيت
شجاعت به منزله ستون مهره هاي انسان است.انسان شجاع،ثابت قدم است و آنچه را باور دارد بيان و به آن عمل ميكند.انسان شجاع داراي اعتماد به نفس است.همه خصيصه هاي اخلاقي و نيروهاي ذهني را كه سازنده انساني نيرومند است به خود جذب مي كند در حالي كه انسان فاقد شجاعت،همه خصيصه هاي انسان ضعيف از قبيل دودلي،ترديد،شك و عدم تعادل در هدف را به سوي خود جذب مي كند.پس مي توان به ارزش تمركز بر شجاعت پي برد.تمركز بر شجاعت،حياتي ترين عنصر موفقيت است.
نتايج فقدان شجاعت
فقدان شجاعت باعث ايجاد مشكلات مالي،روحي و اخلاقي مي شود.هنگام وقوع مشكلي جديد،مرد يا زن فاقد شجاعت به جاي اين كه آن مشكل را قابل حل بداند،دنبال دلايل انجام نشدن و حل نشدن آن مي رود و طبيعي است كه شكست پيامد تقريبآ اجتناب ناپذيري مي باشد.اين موضوع در خور غور و بررسي است.به تمام چيزهايي كه در محدوده اختيار شما قرار دارد به عنوان امري ممكن و نه فقط محتمل نگاه كنيد.خواهيد ديد كه بسيار موفق تر خواهيد شد.چون هنگامي كه چيزي را غير ممكن فرض مي كنيد،تمام عناصري را كه به شكست كمك مي كنند به سوي خود جذب مي كنيد.نداشتن شجاعت،اعتماد به نفس شما را نابود مي كند،همچنين آن نهش رواني ثابت و نيرومند كه براي موفقيت بسيار مهم است را نيز از بين مي برد.كسي كه فاقد شجاعت است نا خود آگاه تمام عوامل تحقير آميز،ضغيف كننده،يأس آور و ويران كننده را به سوي خود جذب مي كند.در نتيجه وقتي نمي تواند چيزهايي را كه بطور ضعيفي آرزو مي كند حفظ كند،از بخت بد خود گله مي كند.
پيروزي فرد شجاع در همه چيز
ابتدا بايد شجاعت داشته باشيم كه چيزي را قويآ بخواهيم.اگر مي خواهيم آرزويي را برآوريم،بايد با تمام نيروهاي ذهني از آن پشتيباني كنيم.چنين خواستني از نيروي تسلط كافي براي تغير تمام شرايط نامطلوب برخوردار است.فرد شجاع چه در ميدان جنگ و چه در زندگي تجاري پيروز است.
شجاعت چيست؟!
شجاعت،اراده براي عمل است.شجاع بودن به همان اندازه انرژي نياز دارد كه ترسو بودن نياز دارد.مسئله فقط آموزش درست با روشي درست است.شجاعت،نيروهاي ذهني را روي كاري كه در دست داريم متمركز مي كند.سپس اين نيروهارا انديشمندانه،مداوم و با تأمل هدايت مي كند و در عين حال تمام نيروهاي موفقيت را به سوي هدف مورد نظر سوق مي دهد.از سوي ديگر ترسو بودن نيروهاي ذهني و روحيه را از بين مي برد و از اين راه موجبات شكست را فراهم مي كند.
پرهيز از معاشرت با افراد ترسو
از آنجا كه ما خود شجاعت را ايجاد مي كنيم،بايد از معاشرت با افراد ترسو بپرهيزيم.تشخيص اين افراد آسان است،زيرا به دليل ترس،عادت به جذب مشكلات جديد دارند.فرد شجاع از هيچ چيز نمي ترسد.
از تنها چيزي كه بايد ترسيد،ترس است
امروز را با اين فكر كه دليلي براي ترس نداريد،آغاز كنيد.اگر افكار ناشي از ترس به فكر شما آمد،مانند يك افعي مهلك آنها را از خود دور كنيد.عادت كنيدكه هرگز به هيچ چيز نامطلوب براي خود و در مورد مقابله با مشكلات جديد يا قديمي هميشه فكر كنيد: «من شجاع هستم» هرگاه ترديدي به آستانه ذهن شما رسيد،آن را دور كنيد. فراموش نكنيد شما حاكم بر ذهن خود هستيد و مي توانيد افكار خود را كنترل كنيد.عقيده خوبي وجود دارد كه اغلب تأييد مي كند: «من شجاعت دارم زيرا شايسته آن هستم،به آن نياز دارم،آن را استفاده مي كنم و در نهايت به اين دليل كه من از سستي و ضعفي كه حاصل ترسويي است پرهيز مي كنم.» هيچ توجهي براي فقدان شجاعت وجو د ندارد.مضرات حاصل از عدم شجاعت كه تقريبآبطور حتم شما را از پا در مي آورند،به مراتب بيش از منافع شجاعت براي غلبه بر مشكلات است.در اين صورت حق با فيلسوفي است كه گفته است: «از تنها چيزي كه بايد ترسيد،ترس است.»
هرگز نگذاريد ديگري حد توانايي شما را تعيين كند
هرگز اجازه ندهيد نظر شخص ديگري شما را تحت تأثير قرار دهد.كسي نمي تواند به شما بگويد قادر به انجام چه كارهايي هستيد و نمي داند كه شما با نيروهاي خود چه كارهايي مي توانيد انجام دهيد.واقعيت اين است كه تاوقتي خود را محك نزنيد،نمي دانيد قادر به انجام چه كارهايي هستيد.پس چگونه ممكن است فرد ديگري بداند؟!هرگزنگذاريد ديگري حد توانايي شما را تعيين كند.
باور كردن اينكه هيچ چيز غير ممكن وجود ندارد
تقريبآ تمام موفقيت هاي شگفت انگيز پس از اين كه كاملآ غير ممكن نشان داده بودند،صورت گرفته اند.زماني كه اين قانون را درك كنيم،همه چيز ممكن مي شود.اگر چيزي غير ممكن باشد،نمي توانيم آن را تصور كنيم.
نتايج تحت تأثير نادرست ديگران قرار گرفتن
درست لحظه اي كه اجازه دهيد كسي شما را بر خلاف آنچه درست مي دانيد تحت تأثير قرار دهد،اعتماد به نفسي كه شجاعت را به شما القاء مي كند و تمام نيروهايي كه شجاعت ايجاد مي كند را از دست مي دهيد.در لحظه اي كه در برنامه خود تغيير جهت مي دهيد،شروع به اجراي فكر ديگري مي كنيد و نه فكر خودتان.شما هدايت شونده ايد نه هدايت كننده.از شجاعت و تصميم ذهن خود دست مي كشيد و از اين رو نيروهايي را كه براي حفظ و انجام كار خود نياز داريد،نخوهيد داشت.درعوض اتكا به خويش،ترسو خواهيد شد و شكست را ميهمان خود مي كنيد. موقعي كه به خود اجازه مي دهيد تا تحت تأثير برنامه فرد ديگري قرار بگيريد،نمي توانيد آنگونه كه بايد قضاوت كنيد.زيرا با تأثير پذيرفتن از فرد ديگر به خود اجازه داده ايدتا از شجاعت و عزم خود محروم شويدو شما در عوض،چيزي از شجاعت و عزم او دريافت نمي كنيد.در نتيجه در همان وضعيتي قرار مي گيريد كه همه اموال خود را به شخصي بدهيد،بدون اينكه از شما قدرداني كند.
از بين رفتن نيروي مخالف و زيانمند
درست روي معكوس ترس،نياز،تهيدستي،بيماري و غيره تمركز كنيد.هرگز به تواناييخود ترديد نكنيد.شما در صورت استفاده،از توانايي فراواني برخوردار هستيد.بسياري از افراد شكست مي خورند،چون در توانايي خود ترديد دارند.به جاي ايجاد نيروهاي ذهني قوي كه بسيار براي آنها سودمند است،ترس،آنها را نابود مي كند.ترس انرژي را فلج مي كند و مانع جذب نيروهايي ميشود كه شروع موفقيت را رقم مي زنند. ترس،بدترين دشمن ماست.كمتر كسي واقعآ مي داند كه مي تواند موفقيت بسياري كسب كند.مردم خواهان نهايت نيروهاي خود هستند اما افسوس كه بر حسب تصادف فردي را مي توانيم بيابيم كه از توانايي هاي هنگفت وجود خويش آگاه است.وقتي با تمام ذهن و دل و جان خود باور مي كنيد كه مي توانيد كاري را انجام دهيد،به اين وسيله شجاعت دائمي و مطمئن را در خود به وجود مي آوريد.در مسير موفقيت احتمالآ برخورد با موانع كوچك و بزرگ وجود دارد ولي فقط با شجاعت راسخ مي توانيد بر آنها غلبه كنيد.شجاعت نيرومند،نيروي مخالف و زيانمند را با فراخواني نيروهاي غالب بر آنها كه قوي تر و در خدمت شما هستند از بين مي برد.
باور،طلب و استفاده از آن
كافي است بخواهيد تا شجاعت از آن شما شود.تنها كاري كه بايد انجام دهيد باور،طلب و استفاده از آن است.براي موفقيت در تجارت،موفقيت را باور كنيد.ادعا كنيد وبراي محقق كردن آن تلاش كنيد.مشكلات در برابر افراد شجاع آب مي شوند.يك مرد شجاع مي تواند با روحيه خود يك لشكر را خواه نظامي يا صنعتي شكست دهد.زيرا شجاعت مانند ترس،مسري است.انسان شجاع از پس امتحانات زندگي برمي آيد،موفقيت را تحت كنترل دارد،درست قضاوت مي كند،حضور مؤثر و شخصيتي نيرومند را در خود پرورش مي دهد و اغلب مشاور جامعه اي مي شود كه به آن خدمت مي كند.
غلبه بر افسردگي و يأس
چگونه مي توان بر افسردگي و يأس غلبه كرد.اين دو حالت مضر است وشما را غصه دار مي كند.اين دو حالت هايي هستند كه با تمركز دقيقتر بر خود برتر به سرعت مغلوب مي شوند.براي اينكه به اين ترتيب ارتباط خود با جريان نيروهاي مضر را قطع مي كنيد.همچنين مي توانيد اين حالت ها را با انتخاب و تمركز بر موضوعي خوشايند،از خود برانيد.از طريق قدرت اراده و كنترل فكر به هر چيز كه بخواهيم مي توانيم برسيم.اين نيروي شگفت آور بطور ذاتي در همه ما وجود دارد و هرگز جز جهل،دليل كافي ديگري براي ترس وجود ندارد.هر بدي كه به ما مي رسد،حاصل جهل است و هر فرد برخوردار از قدرت تفكر،قدرت غلبه بر جهل و بدي را دارد.درد و رنج ناشي از اشتباه،درسي تجربي است وهدف رنج،آگاهي دادن درباره جهل ما است.افسردگي دال بر اين است كه قوه هاي فكري ما بطور نادرست تركيب مي شوند و از اين رو جريان ها نيروي اشتباهي را جذب مي كنند.آنچه بايد انجام دهيم،تمرين دادن اراده و تمركز بر موضوعات شاد است.من فقط به موضوعاتي مي انديشم كه لايق خود برتر من و قدرت هاي آن باشد.
فقر و ثروت
هيچ فردي از ابتدا محكوم به فقر نبوده است.وقتي ثروت تحت شرايط مناسب به دست آيد زندگي را وسعت مي بخشد.از هر چيز مي توان هم استفاده خوب و هم استفاده بد كرد.نيروهاي ذهني نيز مانند ثروت مي توانند هم در جهت خوب و هم در جهت بد هدايت شوند.با كمي استراحت مي توانيم تجديد قوا كنيم.استراحت بيش از حد انسان را بسوي تنبلي،حماقت و آرزوهاي خيال پردازانه سوق مي دهد.اگر ثروت خود را نا عادلانه از ديگران به دست بياوريد،از نيروهاي خود استفاده نا به جا كرده ايد.ولي اگر ثروت شما از منابع درست به دست آيد،خوشبخت مي شويد.از طريق ثروت مي توانيم كاري كنيم كه باعث ترقي خودمان و ديگران شويم.
اولين گام به سوي كسب ثروت
كسب ثروت هدف افراد زيادي است و بنابراين موجب تلاش و فعاليت آنها مي شود.ثروت را براي اين مي خواهند تا طوري لباس بپوشند و زندگي كنند كه باعث جذب دوستان زيادي شوند.بدون دوست براي اطرافيان خود آنقدر ويژه نخواهند بود.حقيقت اين است كه هر قدر خود و اطراف خود را جذاب تر كنيم،تأثير الهام بخش تري خواهيم داشت.احاطه شدن با شرايط ناخوشايند و نامطلوب،به فكر درست راه پيدا نمي كند.بنابراين اولين گام به سوي كسب ثروت اين است كه اطراف خود را با تأثيرات مفيد احاطه كنيد.محيط رشد دهنده اي براي خود بخواهيد،خود را در آن قرار داده و تحت تأثير آن شكل بگيريد.
ثروت،نتيجه تلاش فراوان نيست
اغلب مردان بزرگ همه اعصار،نسبتآ ثروتمند بوده اند.آنها يا آن را به ارث برده و يا به دست آورده اند.بدون پول نمي توانستند موفق شوند.كسي كه در شرايط سخت فيزيكي مشغول كار است،غير ممكن است ايده آل هاي بالاي كسي را داشته باشد كه در رفاه نسبي است.ثروت معمولآ ثمره موفقيت است،ولي در مجموع نتيجه تلاش فراوان نيست.هزاران نفر كه سخت مي كوشند،هرگز ثروت نمي شوند.ديگران با تلاش بسيار كمتر ثروت بسياري كسب مي كنند.ديدن توانايي ها و امكانات پيش رو،گام ديگري به سوي كسب ثروت است.يك مرد مي تواند تا آخرين حد توان كوشا باشد.ولي اگر از نيروهاي ذهني خود استفاده نكند،فقط كارگري است تحت فرمان مردي كه از نيروهاي ذهني خود در جهت سود و منفعت خود استفاده مي كند.
فقط از طريق پس انداز در آمد،نمي توان ثروتمند شد
هيچ كس نمي تواند در مدت عمر معمولي و فقط از طريق پس انداز در آمد خود،ثروتمند شود.عده بسياري در تمام عمر خود در نهايت صرفه جويي عمل مي كنند ولي اينگونه نشاط و انرژي خود را هدر مي دهند.مثلآ مردي را مي شناسم كه پياده سركار مي رفت.يك ساعت طول مي كشيد به محل كار خود برسد و يك ساعت هم صرف بازگشت از محل كار به خانه مي شد.ميتوانست با ماشين اين مسير را طي بيست دقيقه طي كند.او هر روز ده سنت پس انداز مي كرد،ولي يك ساعت و نيم را هدر مي داد.سرمايه گذاري چندان سودبخشي نبود،جز اينكه زمان صرف شده براي ورزش پياده روي براي سلامتي او فايده فراواني داشت.اگر همين ميزان زمان را صرف تمركز در جهت تلاش براي غلبه برمحيط كار ناخوشايندمي كرد،مي توانست خود را در مسير خوشبختي قرار دهد.
نتايج زيان ولخرجي در امور زندگي
يكي از بزرگترين اشتباهات بسياري از افراد نسل حاضر اين است كه با افرادي معاشرت مي كنند كه نمي توانند توانايي هاي آنها را آشكار كنند يا باعث رشد آن شوند.وقتي جنبه اجتماعي زندگي بيش از حد يك جانبه رشد مي كند و اغلب نيز چنين است و تفريح و سرگرمي،انگيزه اصلي زندگي شخص مي شود،فرد به جاي صرفه جويي عادت به ولخرجي پيدا مي كندو به هدر دادن منابع جسمي،ذهني،روحي و معنوي به جاي حفظ آنها عادت مي كند.در نتيجه اين شخص انگيزه درستي ندارد و قدرت ها و نيروهاي خدادادي او رشد نكرده باقي مي ماند و در نتيجه در تمام روابط بالاتر زندگي،قضاوت ضعيفي خواهد داشت.ذر اموال و دارايي هميشه ضعيفترين است.اغلب مانند انگل وابسته است و اگر موقعيت استقلال و توليد داشته باشد،بيشتر مصرف كننده خواهد بود و توليد ضعيفي خواهد داشت.ظاهرآ قسمتي جدايي ناپذير از زندگي غم انگيز اين افراد است كه قبل از درك نيروها و قوانين سازنده زندگي بايد اينگونه دردناك درس بگيرند عده اندكي از اشتباه ديگران درس مي گيرند.بيشتر افراد بايدخود تجربه كنند و دانشي را كه از اين طريق به دست مي آورند،در زندگي خود صرف بازسازي كنند.
روش انسان موفق
هر شخصي كه تا كنون به جايي رسيده هرگز براي مدت طولاني كارهاي جزئي نكرده است.فرد موفق وقت خود را براي فكر كردن نياز دارد.او وظايف خود را مانند روز گذشته انجام نمي دهد،بلكه در اثر تلاش متمركز و سنجيده،دائم در تلاش براي بهبود روش هاي خويش است.
جذب ثروت
روزي در يك سخنراني درباره خوشبختي شركت كرده بودم.مي دانستم سخنران عملآ براي ده سال ورشكست بوده است.مي خواستم بدانم چه چيزي براي گفتن دارد.او بسيار خوب صحبت مي كرد.بدون شك عده اي از حضار از صحبت هاي او استفاده كردند،ولي خود او از آنچه ياد مي داد سودي نبرده بود.من،خود را معرفي كردم و از او پرسيدم:آيا به اصولي كه از آنها صحبت مي كند،معتقد است؟اوتأييد كرد.از او پرسيدم: اين اصول باعث خوشبختي او شده اند؟در پاسخ گفت:نه كاملآ.علت را از او پرسيدم.جواب داد كه فكر مي كند كه تقدير او اين است كه خوشبختي را تجربه نكند.او با اعمال و اعتقادات خود تنگدستي را جذب مي كرد.او متوجه نبود كه افكار و محيط او تأثير نا مطلوبي بر او مي گذارند.به او گفتم:نيروي حركت و قدرت هاي عظيم فكر درباره ثروت،باعث جذب ثروت مي شود.ذر نتيجه اگر آرزوي ثروتمند شدن داريد،بايد نيروهايي را جذب كنيد كه به شما در كسب آن كمك كنند.افكار شما شرايط مشابه را جذب مي كند.اگر به تهيدستي فكر كنيد آن را جذب مي كنيد.اگر تصميم بگيريد كه در آينده ثروتمند شويد، اين فكر را به تمام نيروهاي ذهني خود تلقين مي كنيد و در عين حال از تمام شرايط بيروني براي كمك استفاده كرده و در نهايت به ثروت مي رسيد.
موفقيت تجاري
بعضي از افراد معتقدند كه پول،پول مي آورد.اما اين عقيده لزومآصحيح نيست.نود درصد افراد كه تجارتي را شروع مي كنند،شكست مي خورند.پول،كسي را قادر نمي كند پول بيشتري جمع كند مگر اينكه ياد گرفته باشد براي سرمايه گذاري دنبال فرصت باشد و از آن استفاده كند.اگر فردي وارث ثروتي شوداحتمال دارد آن را از دست بدهد.در حاليكه اگر خودش آن را به دست آورده باشد،نه تنها قدر آن را ميداند بلكه قدرت استفاده و افزايش آن را در صورت از دست دادن در خود ايجاد كرده است.امروزه موفقيت تجاري بستگي به آينده نگري،قضاوت صحيح،ثبات اراده،تصميم قاطع و هدف معين دارد.
لزوم پرداخت براي دريافت
هرگز فراموش نكنيد كه نيروي تفكر به اندازه جريان الكتريكي واقعيت دارد.طوري فكر كنيد كه بتوانيد در مقابل افكار و ايده هاي خوبي كه دريافت مي كنيد ايده خوبي هم ارائه دهيد.در غير اين صورت ديگران را ثروتمند نمي كنيد و در نتيجه شايستگي ثروتمند شدن را نيز نداريد.كسي كه سعي مس كند تا حد توان از ديگران دريافت كند و در عوض چيزي ندهد،آن قدر خودخواه و خيس مي شود كه حتي از چيزهايي كه كسب كرده لذت نمي برد.هر روز نمونه هايي از اين موارد را مي بينيم. آنچه از ديگران مي گيريم به نوبه خود از ما گرفته مي شود.تمام وظايف را بايد عادلانه و منصفانه انجام داد.تا وقتي دين خود را در زندگي ادا نكنيم،به كمال نمي رسيم.همه اين را درك مي كنيم،پس چرا نبايد عوض آنچه را دريافت مي كنيم با ميل و رغبت بدهيم؟
آشنايي و معاشرت با افراد با قابليت و ثروتمند
دوباره تكرار مي كنم كه اولين و آخرين قدم در كسب ثروت،احاطه كردن خويش با تأثيرات خوب است،يعني افكار خوب،سلامت كامل،خانه و محيط تجاري خوب و همكاران تجاري موفق.با هر وسيله مجاز ممكن،با افراد با قابليت آشنا شويد.امواج فكري خود در ارتباط با تجارت را با افكار آنها هماهنگ كنيد.اين كار معاشرت با شما را دلپذير كرده و همه به دنبال معاشرت با شما خواهند بود.هنگامي كه با افراد ثروتمند معروف و بدون عيب ارتباط دوستي صميمانه برقرار كرديد،سرمايه خود را هر چند اندك،براي سرمايه گذاري به آنها بسپاريد و تا زماني كه هوش تجاري براي مديريت سرمايه خود پيدا كنيد،به اين كار ادامه دهيد.در اين زمان از طريق چنين معاشرت هايي،جايگاه خود را در زندگي پيدا مي كنيد.اگر درست روي فرصت هاي خود تمركز و از آنها استفاده كنيد،جزو كساني نخواهيد بود كه از زندگي كم بهره برده اند.اگر درآمد كافي براي معاش را حفظ كنيد و از بخشي از اموال خود در جهت هموار كردن راهي كه رفته ايد براي ديگران استفاده كنيد،بيشتر لذت مي بريد.جايي در مغزتان نيرويي وجود دارد كه شما را از حالت بي تفاوتي خارج كرده و در صور ت استفاده شدن،شما را تا اوج قله موفقيت بالا مي برد.
جرقه لازم براي رسيدن به ييلاق موفقيت
مي دانيد كه بنزين در موتور يك اتومبيل تا وقتي كه جرقه اي آن را مشتعل نكند،ماشين را حركت نمي دهد.ذهن بشر نيز همين گونه است.درباره نوابغ صحبت نمي كنيم بلكه منظور ما شهرونداني با توانايي متوسط هستند.هر كدام از آنها در مغز خود توانايي بالا رفتن از كلمه غير ممكن و رسيدن به ييلاق موفقيت پشت آن را دارند.اميد،اعتماد به نفس و عزم براي انجام كاري،جرقه لازم براي عملي كردن را ايجاد مي كند.
از: كيودومانت ترون

هیچ نظری موجود نیست: